Δευτέρα, 18 Μαΐου 2009

Φυσική γενικής παιδείας Γ Λυκείου: Το πουλί πέταξε, ή σε μετάφραση: Του πλι φτούρξε!

Τώρα που σκέφτηκαν να βάλουν εύκολα θέματα το πουλί πέταξε!
(το πλί φτούρξε).
Σε πόσο ποσοστό επιλέγουν οι μαθητές να δώσουν τη Φυσική γενικής;
Από το 2% πήγαμε στο 1% (ούτε καν τα παιδιά των Φυσικών πλέον) με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις συνθήκες διδασκαλίας του μαθήματος.
Υπάρχουν μεγάλα Λύκεια (των πολλών μαθητών) που κανείς μαθητής/τρια δεν επιλέγει το μάθημα για πανελλήνια εξέταση.
Προτιμούν τα Μαθηματικά γενικής που μοιάζουν με τα Μαθηματικά κατεύθυνσης, ή των λίγων σελίδων (και απαιτήσεων) Βιολογία.
Όσο μικρότερο το ποσοστό αυτό, τόσο διστάζουν οι μαθητές της επόμενης χρονιάς να επιλέξουν το μάθημα.
Γιατί, εκτός των πολλών άλλων, αν γίνει κάτι στραβό, ΠΟΙΟΣ θα φωνάξει;
Θυμάμαι το 2007 το 4ο θέμα της Φυσικής γενικής παιδείας που ζητούσε την τιμή της ενέργειας Q (δίνονται οι αντίστοιχες μάζες ηρεμίας σε eV) σε μια πυρηνική αντίδραση πρωτονίου που συγκρούεται με ακίνητο πυρήνα Βορίου από την οποία σύγκρουση παράγονται τρία σωμάτια α, αν είναι δυνατόν να χρειασθεί τέτοιο περισπούδαστο πράγμα στην ζωή ενός αυριανού πολίτη.
Πόσοι θα γίνουν πυρηνικοί φυσικοί; Χρειάζεται να γίνουν;
Πόσοι θα παίξουν σε ταινίες στυλ Οι πεφωτισμένοι;
Ούτε καν στο 2% των φυσικών!
Θέλω να πιστεύω, ότι οι θεματοδότες εξεταστές του 2007 της Φυσικής γενικής(α)παιδείας είχαν περάσει μια τουλάχιστον φορά από το ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος στην Αγία Παρασκευή,
ή ενδεχομένως μια και είναι της μόδας από το CERN
είδαν το γαλαζωπό φως της ακτινοβολίας Τσερένκωφ στη δεξαμενή του αντιδραστήρα, που τους θάμπωσε ή τους υπνώτισε.

Περισσότερα ΕΔΩ , τα θέματα από το ΥΠΕΠΘ, και οι απαντήσεις από απέναντι.


(Στο μεταξύ, χτες Τρίτη 19 Μαϊου 2009, τα αντίστοιχα θέματα Φυσικής γενικής παιδείας του Εσπερινού Λυκείου 2009, πιο καλά, πιο προσεγμένα, από εκείνο το τετριμένο σε πόσο χρόνο το φως θα διαβεί το γυάλινο πλακίδιο, και τη γνωστή άσκηση της λυχνίας παραγωγής ακτίνων Χ, ένα ειδικό θέμα τυφλοσούρτη.)


1 σχόλιο:

N. είπε...

...πέρσι το ποσοστό ήταν 0,5%, κατά τα άλλα, στερνή μου γνώση να σε είχα πρώτα!