Πριν χρόνια (Φθινόπωρο 1987) σε συνέδριο για τη διδασκαλία της Φυσικής στην Αγγλία, που οργάνωσε η ΕΕΦ και το τοπικό παράρτημα, στον Πύργο της Ηλείας, σε μια εισήγηση ειπώθηκε ότι συνηθίζουν να χρησιμοποιούν στη διδασκαλία κλειστά κουτιά, που έχουν συνδεμένα διάφορα στοιχεία αντιστάτες, πηγές, πηνία, και πρέπει οι μαθητές μόνοι τους ή σε συνεργασία με τον διδάσκοντα, κάνοντας διάφορες ενέργειες, μετρήσεις να βρούν τι περιέχει το κουτί και τη συνδεσμολογία, χωρίς φυσικά να ανοίξουν το κουτί, παρά μόνο για επιβεβαιώση.
Στο πνεύμα αυτό,ένα παιχνίδι- γρίφος με τρείς λάμπες:
Το σχήμα δείχνει ένα κλειστό κουτί που περιέχει τρεις ίδιες λάμπες. Δεν γνωρίζουμε τον τρόπο σύνδεσης των λαμπτήρων. Η συνδεσμολογία είναι κρυμένη στο κουτί.
Έξω από το κουτί είναι οι τρεις λάμπες. Το πρόβλημα είναι αφαιρώντας διαδοχικά μία - μία τις λάμπες, και παρατηρώντας τι συμβαίνει στις άλλες δύο, να βρούμε τον τρόπο της σύνδεσης τους.
Καλά όταν και οι τρεις είναι συνδεμένες παράλληλα, ή σε σειρά, τα πράγματα είναι σχετικά εύκολα.
Πως θα βρούμε τους άλλους δυο πιθανούς τρόπους σύνδεσης των λαμπτήρων;
Η κατασκευή είναι πιο εντυπωσιακή, αν χρησιμοποιηθούν λάμπες και τάση 220 V, τότε όμως με προσοχή και με ευθύνη του διδάσκοντα, γιατί το ηλεκτρικό ρεύμα δεν προειδοποιεί, δεν είναι σκυλί να γαυγίσει πριν δαγκώσει!
Μεζεδάκια Ντεγκρές
Πριν από 8 ώρες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου