Τα θέματα των εισαγωγικών εξετάσεων του 1971 για τα ΑΕΙ στο ίδιο γνώριμο στυλ των θεμάτων του 1972, αρκετές ασκήσεις, λείπει το καθαρό ζήτημα θεωρίας που υπήρχε στα θέματα του 1970.
Ως φαίνεται θα άλλαξαν οι υπεύθυνοι εισηγητές των θεμάτων, δίνουν την εντύπωση Αλεξοπουλικής προέλευσης – καταγωγής, σε αντίθεση με τα θέματα του 1970 που ήταν βατά, είχαν και τη καθαρή θεωρία τους.
Στον ΙΑΤΡΙΚΟ – ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟ ΚΥΚΛΟ τέσσερις ασκήσεις ή προβλήματα (σε τρεις ώρες λίγο πολλά δεν ήταν …συντρόφοι!;)
1η άσκηση: Σύνδεση φορτισμένων πυκνωτών μέσω αντίστασης.
2η άσκηση: Αύξηση θερμοκρασίας ανόδου σε δίοδο λυχνία, όταν πάνω της πέσει δέσμη ηλεκτρονίων.
3η άσκηση: Επιβράδυνση φορτηγού, με κιβώτιο στην καρότσα, ώστε το κιβώτιο να ακινητεί σχετικά με το φορτηγό.
4η άσκηση: Δύο καθαρά είδωλα που δίνει συγκλίνων φακός που βρίσκεται σε ορισμένη απόσταση από ένα πέτασμα.
Στον ΦΥΣΙΚΟΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟ – ΓΕΩΠΟΝΟΔΑΣΟΛΟΓΙΚΟ ΚΥΚΛΟ τέσσερις ασκήσεις ή προβλήματα ξανά.
1η άσκηση: Ισορροπία οριζόντιας ράβδου σε δυο στηρίγματα, γραφικές παραστάσεις των μέτρων των δυνάμεων του κάθε στηρίγματος. Γενικά δεν συνηθίζονταν γραφικές παραστάσεις σε εισαγωγικές εξετάσεις τότε αλλά και αργότερα στις πανελλήνιες, πανελλαδικές ή γενικές εξετάσεις. Κάθε φορά ο Μανωλιός έβαζε τη σκούφια του αλλιώς!
2η άσκηση: Νόμοι αερίων, δύναμη που ασκείται σε έμβολο
3η άσκηση: Μετασχηματιστής, λόγος μετασχηματισμού n1/n2.
4η άσκηση: Μαζικός αριθμός ηλεκτρονίου, πόσος είναι και γιατί.
Παρατηρούμε σαφώς ευκολότερα θέματα έναντι του Ιατρικού Κύκλου (που έδινε μόνο Έκθεση, Φυσική, Χημεία, Ανθρωπολογία, έτσι μπορούσε κανείς να περάσει Ιατρική και από κλασικά τμήματα, να αποφύγει τα πολλά μαθηματικά των πρακτικών τμημάτων, αρκεί φυσικά να πήγαινε σε ένα καλό φροντιστήριο για τη Φυσική και τη Χημεία, την Ανθρωπολογία την μάθαινε μόνος του σαν Ιστορία)
και έναντι του Πολυτεχνικού της ίδιας χρονιάς.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι την προηγούμενη χρονιά, αρκετές θέσεις στις Φυσικομαθηματικές Σχολές είχαν μείνει κενές ή συμπληρώθηκαν από επιτυχόντες του Πολυτεχνικού, οι πολυτεχνικές σχολές είχαν γεμίσει.
Μιλάμε για μια εποχή που δεν υπήρχαν οι απαιτούμενοι Μαθηματικοί, Φυσικοί, Χημικοί καθηγητές στα Γυμνάσια. Αρκετές φορές δίδασκαν στρατιώτες που υπηρετούσαν τη θητεία τους. Κάποτε μάλιστα ένας Μαθηματικός στρατιώτης, πονηρά σκεπτόμενος, ζήτησε από τους μαθητές να γράψουν σε ένα χαρτί και να το του δώσουν, το επάγγελμα του πατέρα τους. Ένας μαθητής ,πιο πονηρός αυτός, έγραψε «Ο μπαμπάς μου είναι Συνταγματάρχης».
Από το ΙΚΥ (κρατικό ίδρυμα υποτροφιών) δίνονταν αριθμός υποτροφιών σε φοιτητές/τριες αν δήλωναν ότι παίρνοντας το πτυχίο θα διοριστούν στη Μέση Εκπαίδευση, μάλιστα υπήρχε ειδική κατηγορία εισαγομένων με μικρότερη βάση.
Βλέπεις εμείς όλοι οι άλλοι γίναμε ερευνητές σε Πανεπιστήμια, στο Δημόκριτο, στο CERN, απορροφηθήκαμε στον ΟΤΕ, στην ΕΜΥ, στην ΥΠΑ (υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας) κλπ
Στον ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΚΟ – ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΟ ΚΥΚΛΟ μια άσκηση άνωσης με μια σφαίρα που ισορροπεί, πλήρως καλυμμένη, σε δυο υγρά που δεν αναμειγνύονται μεταξύ των, εν μέρει στο ένα υγρό, και εν μέρει στο άλλο. Θα υπήρχε υποθέτω και θεωρία ή μήπως έγραφαν Φυσική μαζί με Χημεία, μάλλον το δεύτερο.
ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ – Ο κύκλος του αίματος.
1η άσκηση: Επαναλαμβανόμενη ελαστική κρούση σφαιριδίων δυο εκκρεμών, εύρεση της περιόδου του φαινομένου της επανάληψης. Γνωστή πλέον άσκηση στη βιβλιογραφία των καλών ασκήσεων.
2η άσκηση: Αμφίκυρτος φακός πάνω σε επίπεδο οριζόντιο κάτοπτρο, με πλήρωση του ενδιάμεσου χώρου με υγρό… δηλαδή όπως γράφει ο Διονύσιος Μαρίνος στη λύση …ισοδυναμούσε με σύστημα δυο φακών, του δεδομένου και ενός επιπεδόκοιλου…τόσο απλά πράγματα
3η άσκηση: Ρευματοφόροι ράβδοι στηριγμένες σε ελατήρια, μέσα σε μαγνητικό πεδίο- Δύναμη κατά Laplace.
4η άσκηση: Νόμοι αερίων σε δυο ίσες ποσότητες αερίου που χωρίζονται μεταξύ των με ευκίνητο έμβολο σε οριζόντιο σωλήνα
ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ
Μια άσκηση ξανά με νόμους αερίων σε συνδυασμό με την κίνηση ενός εμβόλου που πέφτει, καθόλου εύκολη να καταλάβει τη διάταξη ο διαγωνιζόμενος (τότε τα θέματα εκφωνούνταν, πιθανόν να έρχονταν σε μορφή κειμένου π.χ. εφ ίσον εκατό κόμμα πέντε χιλιόγραμμα αστερίσκος.
Και εδώ το περιοδικό Φ.Κ. δεν δίνει θεωρία, πιθανόν η Φυσική και Χημεία να αποτελούσαν ένα μάθημα κοινό εξ αδιαιρέτου, στον τεχνικό κύκλο του Μικρού Πολυτεχνείου, όπως και στον Διδασκαλικό.
Τα θέματα και οι λύσεις των θεμάτων δημοσιευμένες υποδειγματικά στο περιοδικό «Φυσικός Κόσμος» τεύχος 26 (Σεπτέμβριος - Οκτώβριος 1971) σε επιμέλεια του Διονυσίου Μαρίνου, Γενικού Γραμματέως της Ενώσεως Ελλήνων Φυσικών.
Τα θέματα Χημείας και οι λύσεις των εισαγωγικών εξετάσεων της ίδιας χρονιάς ΕΔΩ
Στον ΙΑΤΡΙΚΟ – ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟ ΚΥΚΛΟ τέσσερις ασκήσεις ή προβλήματα (σε τρεις ώρες λίγο πολλά δεν ήταν …συντρόφοι!;)
1η άσκηση: Σύνδεση φορτισμένων πυκνωτών μέσω αντίστασης.
2η άσκηση: Αύξηση θερμοκρασίας ανόδου σε δίοδο λυχνία, όταν πάνω της πέσει δέσμη ηλεκτρονίων.
3η άσκηση: Επιβράδυνση φορτηγού, με κιβώτιο στην καρότσα, ώστε το κιβώτιο να ακινητεί σχετικά με το φορτηγό.
4η άσκηση: Δύο καθαρά είδωλα που δίνει συγκλίνων φακός που βρίσκεται σε ορισμένη απόσταση από ένα πέτασμα.
Στον ΦΥΣΙΚΟΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟ – ΓΕΩΠΟΝΟΔΑΣΟΛΟΓΙΚΟ ΚΥΚΛΟ τέσσερις ασκήσεις ή προβλήματα ξανά.
1η άσκηση: Ισορροπία οριζόντιας ράβδου σε δυο στηρίγματα, γραφικές παραστάσεις των μέτρων των δυνάμεων του κάθε στηρίγματος. Γενικά δεν συνηθίζονταν γραφικές παραστάσεις σε εισαγωγικές εξετάσεις τότε αλλά και αργότερα στις πανελλήνιες, πανελλαδικές ή γενικές εξετάσεις. Κάθε φορά ο Μανωλιός έβαζε τη σκούφια του αλλιώς!
2η άσκηση: Νόμοι αερίων, δύναμη που ασκείται σε έμβολο
3η άσκηση: Μετασχηματιστής, λόγος μετασχηματισμού n1/n2.
4η άσκηση: Μαζικός αριθμός ηλεκτρονίου, πόσος είναι και γιατί.
Παρατηρούμε σαφώς ευκολότερα θέματα έναντι του Ιατρικού Κύκλου (που έδινε μόνο Έκθεση, Φυσική, Χημεία, Ανθρωπολογία, έτσι μπορούσε κανείς να περάσει Ιατρική και από κλασικά τμήματα, να αποφύγει τα πολλά μαθηματικά των πρακτικών τμημάτων, αρκεί φυσικά να πήγαινε σε ένα καλό φροντιστήριο για τη Φυσική και τη Χημεία, την Ανθρωπολογία την μάθαινε μόνος του σαν Ιστορία)
και έναντι του Πολυτεχνικού της ίδιας χρονιάς.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι την προηγούμενη χρονιά, αρκετές θέσεις στις Φυσικομαθηματικές Σχολές είχαν μείνει κενές ή συμπληρώθηκαν από επιτυχόντες του Πολυτεχνικού, οι πολυτεχνικές σχολές είχαν γεμίσει.
Μιλάμε για μια εποχή που δεν υπήρχαν οι απαιτούμενοι Μαθηματικοί, Φυσικοί, Χημικοί καθηγητές στα Γυμνάσια. Αρκετές φορές δίδασκαν στρατιώτες που υπηρετούσαν τη θητεία τους. Κάποτε μάλιστα ένας Μαθηματικός στρατιώτης, πονηρά σκεπτόμενος, ζήτησε από τους μαθητές να γράψουν σε ένα χαρτί και να το του δώσουν, το επάγγελμα του πατέρα τους. Ένας μαθητής ,πιο πονηρός αυτός, έγραψε «Ο μπαμπάς μου είναι Συνταγματάρχης».
Από το ΙΚΥ (κρατικό ίδρυμα υποτροφιών) δίνονταν αριθμός υποτροφιών σε φοιτητές/τριες αν δήλωναν ότι παίρνοντας το πτυχίο θα διοριστούν στη Μέση Εκπαίδευση, μάλιστα υπήρχε ειδική κατηγορία εισαγομένων με μικρότερη βάση.
Βλέπεις εμείς όλοι οι άλλοι γίναμε ερευνητές σε Πανεπιστήμια, στο Δημόκριτο, στο CERN, απορροφηθήκαμε στον ΟΤΕ, στην ΕΜΥ, στην ΥΠΑ (υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας) κλπ
Στον ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΚΟ – ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΟ ΚΥΚΛΟ μια άσκηση άνωσης με μια σφαίρα που ισορροπεί, πλήρως καλυμμένη, σε δυο υγρά που δεν αναμειγνύονται μεταξύ των, εν μέρει στο ένα υγρό, και εν μέρει στο άλλο. Θα υπήρχε υποθέτω και θεωρία ή μήπως έγραφαν Φυσική μαζί με Χημεία, μάλλον το δεύτερο.
ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ – Ο κύκλος του αίματος.
1η άσκηση: Επαναλαμβανόμενη ελαστική κρούση σφαιριδίων δυο εκκρεμών, εύρεση της περιόδου του φαινομένου της επανάληψης. Γνωστή πλέον άσκηση στη βιβλιογραφία των καλών ασκήσεων.
2η άσκηση: Αμφίκυρτος φακός πάνω σε επίπεδο οριζόντιο κάτοπτρο, με πλήρωση του ενδιάμεσου χώρου με υγρό… δηλαδή όπως γράφει ο Διονύσιος Μαρίνος στη λύση …ισοδυναμούσε με σύστημα δυο φακών, του δεδομένου και ενός επιπεδόκοιλου…τόσο απλά πράγματα
3η άσκηση: Ρευματοφόροι ράβδοι στηριγμένες σε ελατήρια, μέσα σε μαγνητικό πεδίο- Δύναμη κατά Laplace.
4η άσκηση: Νόμοι αερίων σε δυο ίσες ποσότητες αερίου που χωρίζονται μεταξύ των με ευκίνητο έμβολο σε οριζόντιο σωλήνα
ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ
Μια άσκηση ξανά με νόμους αερίων σε συνδυασμό με την κίνηση ενός εμβόλου που πέφτει, καθόλου εύκολη να καταλάβει τη διάταξη ο διαγωνιζόμενος (τότε τα θέματα εκφωνούνταν, πιθανόν να έρχονταν σε μορφή κειμένου π.χ. εφ ίσον εκατό κόμμα πέντε χιλιόγραμμα αστερίσκος.
Και εδώ το περιοδικό Φ.Κ. δεν δίνει θεωρία, πιθανόν η Φυσική και Χημεία να αποτελούσαν ένα μάθημα κοινό εξ αδιαιρέτου, στον τεχνικό κύκλο του Μικρού Πολυτεχνείου, όπως και στον Διδασκαλικό.
Τα θέματα και οι λύσεις των θεμάτων δημοσιευμένες υποδειγματικά στο περιοδικό «Φυσικός Κόσμος» τεύχος 26 (Σεπτέμβριος - Οκτώβριος 1971) σε επιμέλεια του Διονυσίου Μαρίνου, Γενικού Γραμματέως της Ενώσεως Ελλήνων Φυσικών.
Τα θέματα Χημείας και οι λύσεις των εισαγωγικών εξετάσεων της ίδιας χρονιάς ΕΔΩ
3 σχόλια:
Μιας και έβαλες τον Καλαντζή, καλύτερα να έβαζες το τραγούδι της εποχής περίπου "Το Σταμούλη το Λοχία" για ευνοήτους λόγους:-)) Και Χούντα είχαμε τότε, άρα Λοχίες και τώρα πια είμαστε στη θέση του Σταμούλη:-). Τι θεματάρες ηταν αυτές! Τα θυμάμαι, τα έκανα στο φροντιστήριο και έλεγα: "Αν είναι δυνατόν να γράψω, τέτοια θέματα!" Και πού να δεις τα μαθηματικά της χρονιάς! Σκέψου πόσο εύρος ύλης καλύπτανε! Αδιανόητο σήμερα. Από την Άνωση στους φακούς και από την Ισορροπία στο... Παναγία μου! Δώσαμε τέτοιου είδους εξετάσεις εμείς και επιβιώσαμε; Χωρίς πλάκα, Μίλτο. Μου φαίνεται αδιανόητο σήμερα. Ε, με 4 κεφαλαιάκια Φυσική, είναι επόμενο να ψάχνεις για όλο και πιο πολύπλοκες και περίτεχνες ασκήσεις, αν και εκείνες της εποχής, δεν υστερούσαν σε πολυπλοκότητα. Μου φαίνεται λίγο άχαρο πάντως σήμερα, να έχουμε να ασχοληθουμε με τα ίδια και τα ίδια κάθε χρόνο, αντε να δεις και καμιά περίπτωση στερεού, είναι επόμενο, εφόσον το κεφάλαιο μπορεί να επεκταθεί όσο θέλει, και οι διατάξεις άπειρες. Κάπως στο μονόχνωτο μου μοιάζει. Να περάσεις τη μισή ζωή σου λύνοντας ασκήσεις στερεού! Αντε και καμια ταλαντο-κρούση. Χάνεται και η ποικιλία του Φυσικού κόσμου έτσι. Τι να κάνουμε; Χορεύουμε, όπως μας λαλούνε, όπως λέμε και εδώ.
Προσετέθη και το τραγούδι Ο Σταμούλης ο Λοχίας, αφιερωμένο εξαιρετικά στον Stergio που πρωτοακούστηκε και αυτό το 1971.
Ακόμη άλλα τραγούδια που θα ταίριαζαν είναι το "Ο Γιώργος είναι πονηρός, κυρά Γιώργαινα ο Γιώργος σου που πάει κλπ" ας είναι καλα το τζουμπόξ το youtube.
Ψάχνοντας στο youtube για τραγούδια του 1971 έπεσα πάνω στην ξαστεριά τραγουδισμένη από τον Χαράλαμπο Γαργαρουνάκη, στο πρόγραμμα "στην υγειά σας" της ΝΕΤ. Εκεί ο Μπάμπης έλεγε, πως κατάφερε ο Μαρκόπουλος να πετύχει να περάσει από τη λογοκρισία το τραγούδι Πότε θα κάνει ξαστεριά, πότε θα φλεβαρίσει. Πήγε ο Μαρκόπουλος στον Πατακό και του είπε: Τα τραγούδια που τραγουδούσε ο παππούς και ο προπάπους σου στις κρητικές μαδάρες θα κόψετε;
Οπότε ο ταξίαρχος (ΕΓΩ είχα τα άρματα είπε πριν καιρό σε μια συνέντευξη) καθάρισε!
Τα ριζίτικα κυκλοφόρησαν με τον αξέχαστο αρχάγγελο τση Κρήτης Νίκο Ξυλούρη, τον Δεκέμβριο του 1971 και αυτά!
Στα μαθητικά μου χρόνια ημουν συνδρομητής του περιοδικού ΦΥΣΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ .
Μήπως κάποιος Blogger έχει στην κατοχή του τευχη του περιοδικού για
τα έτη 1969 και 1970 ; Σε κάποιο τυεύχος ( πιθανόν του 1970 ) υπάρχει δημοσιευμένη άσκηση Φυσικής με αποστολέα :
Καρανάτσιος Βασίλειος
Γυμνάσιο Αρρένων Κατερίνης
Εάν κάποιος μπορεί να βοηθήσει .....
Δημοσίευση σχολίου