Σάββατο, 13 Ιουνίου 2009

Παγκύπριες εξετάσεις 2009, στη Φυσική, θέματα, λύσεις και ...σχόλια.



..... ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΛΥΣΕΙΣ .....

Υπάρχει και η Τεχνική Εκπαίδευση στην Κύπρο.

Τα θέματα στη Φυσική των Τεχνικών Σχολών - ΕΔΩ - (τετράωρο διαγώνισμα) για τα Ανώτατα και Ανώτερα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.

Οι λύσεις των ως άνω θεμάτων των Τ.Σ. (ΕΔΩ)

ΣΧΕΤΙΚΑ: 1) Διατήρηση ορμής. Πειράματα με εκτινασσόμενα καροτσάκια.

2) Το θέμα με τα πολλά αριθμημένα σημεία στη διάδοση του κύματος, σε παλαιότερη ανάρτηση στο mikrokellari.

Σύμφωνα με τον εκλεκτό φίλο Ν.Π. ,στο 3ο κατά σειρά σχόλιο,

(τον ευχαριστώ για τον εύστοχο, εκπαιδευτικό-τεχνοκρατικό σχολιασμό του)

στα περσινά αντίστοιχα θέματα Φυσικής των Παγκύπριων εξετάσεων, γραπτά που βαθμολογήθηκαν από 18 μέχρι 20 ήταν τουλάχιστον 2%, -σύμφωνα με την βαθμολογία πρόσβασης στο Φυσικό Κύπρου και Αθήνας.- Περισσότερα *ΕΔΩ*

'Οσο για σύγκριση των μισθών των εκπαιδευτικών στις χώρες της Ε.Ε. *ΕΔΩ*


Αναμένοντας σχόλια, και ειδικότερα από την Κύπρο!

5 σχόλια:

N. είπε...

...Θέματα εργαστηριακής φυσικής-κι όχι πινακοφυσικής- σωστά δομημένα και "μελετημένα". Να ρωτήσω: κάποιες "υποχρεωτικές" εργαστηριακές ασκήσεις που (λέμε ότι) κάνουμε στο λύκειο, για ποιο λόγο γίνονται;Γιατί αγοράσαμε το Multilog, τη συσκευή κυματισμών (ripple tank), τα αμαξάκια;
Πάντως, αυτοί οι Κύπριοι το θεό τους δεν έχουν...Ως Έλληνες μας εκθέτουν ανεπανόρθωτα με τέτοια θέματα!

miltonios είπε...

Φίλε
Ν..!
Λίγο υπερβολικά τα θέματα ε;
12 θέματα επί 15 λεπτά έκαστο = 180 min = 3h, ούτε πτυχιούχοι Φυσικοί να ήσαν οι τελειόφοιτοι του Λυκείου.
Ενδιαφέρον θα έχει, να δούμε τον πίνακα με τους βαθμούς, τι ποσοστό π.χ. θα’ χει από 18 εως 20, νάναι ένα 5%; , και πολύ λέω.
Αν δοκιμάζαμε εμείς (οι ΠΕ04.1) να λύσουμε τα θέματα, θα τα λύναμε, και θα τα γράφαμε όλα σε ένα τρίωρο;
Πέντε το πολύ έξι θέματα έπρεπε να έχουν σε ένα τρίωρο, η γνώμη μου.
Έχω μια πρόταση όσοι Κύπριοι/ες μαθητές/τριες γράψουν 20 και θέλουν να σπουδάσουν Φυσική να ορκισθούν αμέσως πτυχιούχοι Φυσικής!
Ένα «προβοκατόρικο» σχόλιο θα ήταν, το μόνο κοινό – μεταξύ Κυπριακών και Ελλαδικών θεμάτων Εξετάσεων - η κοινή Ελληνική γλώσσα.
Οι Κύπριοι μας αποκαλούν «καλαμαράδες» άρα δικαιολογημένα και τα θέματα …πινακόΦυσικής.
Τα θέματα τα επιμελείται ειδική Υπηρεσία εξετάσεων, που ως φαίνεται δουλεύει όλο το χρόνο, γιατί έχουν στην ιστοσελίδα θέματα για πολλά μαθήματα, από Ρώσικα και Τούρκικα μέχρι Σχέδιο.
Όλα φαίνεται τα μαθήματα εξετάζονται Παγκύπρια;
Βέβαια στην Κύπρο έχουν εργαστήρια Φ.Ε. που λειτουργούν (δεν ξέρω πως το κατόρθωσαν, θες η Αγγλική κατοχή, όλα πιθανά)
Μάλιστα το τμήμα χωρίζεται στα δύο, το ένα μισό κάνει εργαστήριο Φυσικής, και το άλλο μισό εργαστήριο Χημείας, όσο για τα θέματα Χημείας στο ίδιο στυλ μπουκαλάκια, σωλήνες, βραστήρες, προχοϊδες, διατάξεις κλπ.
Πριν μερικά χρόνια μια Κύπρια φοιτήτρια που σπούδαζε εδώ Χημεία (όταν άρχισαν τα κρύα Οκτώβριο μήνα έλεγε «θα κρυαδέψει κι’ άλλο) μας έλεγε για το φόβο που ειχαν εδώ οι πρωτοετείς του Χημικού τμήματος στα πρώτα εργαστήρια Χημείας στο Πανεπιστήμιο, πως έκαναν έτσι έλεγεν,λες και πήγαιναν σε οδοντίατρο, εμείς κάτω κάναμεν πολλά εργαστήρια εις το Σχολείον!
Πρέπει όμως ο μισθός των καθηγητών στην Κύπρο να είναι αρκετός, πως είναι εδώ των δικαστικών κάπως έτσι.
Σε εκδρομή με τη ΣΕΛΜΕ, το Πάσχα του 1985 στην Κύπρο πήγαμε στο Παιδαγ. Ινστιτούτο της Κύπρου, μας έδειξαν βίντεο από διδασκαλίες στην τάξη. Νομίζω ήταν Μεγάλη Τετάρτη και τα Σχολεία λειτουργούσαν, οι δε μαθητές/τριες με ορισμένη ενδυμασία.
Μας έδωσαν δυο – τρεις εργαστηριακούς οδηγούς με πειράματα παλμογράφων, αεροδιαδρόμου, οπτικής …
Ακόμη ένα βιβλίο από το 1ο κοινό συνέδριο της ΕΕΦ με την ΕΚΦ εκτός από πολύ ενδιαφέρουσες εισηγήσεις είχε προς το τέλος ένα σχέδιο μαθήματος (νομίζω για τον στατικό ηλεκτρισμό, ηλεκροσκόπια) σε πίνακα με δυο στήλες, στην μια στήλη ο πρόχειρα προετοιμασμένος καθηγητής όλο εε έλεγε με παύσεις να σκεφθεί, δίπλα ο καλά προετοιμασμένος – ο πωλών τοις μετρητοίς- ροδάνι η γλώσσα …

N. είπε...

Φίλτατε Miltonios, κάνοντας μια περιδιάβαση στην ιστοσελίδα της Υπηρεσίας Εξετάσεων του Υπουργείου Παιδείας της Κύπρου http://www.moec.gov.cy/ypexams/index.html βρήκα ότι για τα περσινά θέματα Φυσικής των Παγκύπριων Εξετάσεων (τα έχεις δημοσιεύσει παλαιότερα) ο μ.ό. ήταν περίπου 10,5, και έμμεσα προέκυψε ότι μεταξύ 18-20 βαθμολογήθηκε τουλάχιστον το 2% των μαθητών.
Στα δικά μας, για τα περσινά (2008) θέματα Πανελλαδικών στο μάθημα Φυσική Γεν. Παιδείας περίπου το 78% των μαθητών βαθμολογήθηκε με βαθμό >10, με το 48,3% μεταξύ 18-20. Παρόμοια στη Φυσική Κατεύθυνσης περίπου το 79,4% των μαθητών βαθμολογήθηκε με βαθμό >10, με το 42 % μεταξύ 18-20.Από την άλλη, η βαθμολογία πρόσβασης για 35 θέσεις στο Φυσικό του Παν/μίου Κύπρου ήταν μεταξύ 19, 86 με 19,15 (!) και για 15 θέσεις Κυπρίων στο Φυσικό Αθηνών ήταν μεταξύ 19,47 με 18,12. Αντίστοιχα, η βαθμολογία πρόσβασης για τους Έλληνες υποψήφιους για το Φυσικό Αθηνών (171 θέσεις) κυμάνθηκε μεταξύ 19,68 και 17,18, ενώ η βάση ήταν χαμηλότερη για τα τμήματα Φυσικής των περιφερειακών μας παν/μίων (συνολικά 800 θέσεις).

Αν ο χρόνος είναι επαρκής για τα 12θέματα, δεν γνωρίζω, πιθανόν για κάποιους μαθητές ναι, πιθανόν όχι για άλλους (οι εξετάσεις είναι ταυτόχρονα και προαγωγικές και πρόσβασης). Αυτό που βρήκα είναι ότι ο σχετική κυπριακή νομοθεσία προβλέπει ότι «οι Επιτροπές Θεματοδοτών μπορούν να συνέλθουν μέχρι 24 ώρες πριν την αποστολή των θεμάτων (…) κι ότι τα θέματα να μπορούν να απαντηθούν στο χρόνο που διατίθεται για την εξέταση».

Σχετικά με τους μισθούς δες http://olme-attik.att.sch.gr/files/misthkath/EUPAYMENT1.pdf Συνοπτικά ο εισαγωγικός μισθός στην Κύπρο είναι περίπου 20% μεγαλύτερος και ο καταληκτικός διπλάσιος από τους αντίστοιχους εν Ελλάδι!

Για τα εργαστήρια δε το κουβεντιάζω…Όταν επισκέφθηκα το Παγκύπριο Γυμνάσιο το 1981, μέτρησα δύο ή τρία εργαστήρια φ.ε., εργαστήρια τεχνολογίας, αίθουσα γεωγραφίας, ιστορίας κτλ. Επίσης σύγχρονα όργανα, διατάξεις, εργαστηριακούς οδηγούς που είδα στην Ελλάδα μετά σχεδόν 20 χρόνια (εξαιρείται το “διάλειμμα” PSSC Φυσική).Κι όταν εγώ μιλούσα «άντε να κάνουμε και κάνα πείραμα επίδειξης», οι Κύπριοι αντέτειναν εργαστηριακή άσκηση μαθητών!
Για τον «καθηγητή όλο εεε!» που αναφέρεις, όταν έγινε η σχετική εισήγηση, διευκρινίστηκε το παιδαγωγικά «στημένο» της παρουσίασης.

Μου άρεσε το «προβοκατόρικο» σχόλιό σου: «το μόνο κοινό – μεταξύ κυπριακών και ελλαδικών θεμάτων Εξετάσεων - η κοινή ελληνική γλώσσα.»

N. είπε...

...Μήπως ένας συνάδελφος από την Κύπρο, που διαβάζει τη σελίδα του Miltonios, θα μπορούσε να επέμβει να μας διαφωτίσει περισσότερο για όσα σχολιάζουμε σε αυτό το post;

miltonios είπε...

Όπως μου είπε γνωστός μου, πολιτικός μηχανικός,-υποψήφιος του 1977- περιστασιακός αναγνώστης του blog,.... μπράβο στους Κύπριους...τα ελκυστικά σχήματα των ασκήσεων σε προκαλούν να ασχοληθείς μαζί τους, να δοκιμάσεις να λύσεις τις ασκήσεις, να ελέγξεις τι θυμάσαι και μετά να επιβεβαιώσεις από τις λύσεις τι απάντησες σωστό.
Μια άλλη εφαρμογή του Νόμου Περασώρα σε γραφεία ..... αντί π.χ. χαζεύουμε ασκόπως στο internet.