Δευτέρα 1 Ιουνίου 2009

Η συχνουρία, οι υπνωτισμένοι επιτηρητές, το μεγάφωνο να λαλεί: Πατάται, μελιτζάνες, πατάται, και τα κινητά νέας γενιάς.


Σταχυολογώ από σχόλια σε ανάρτηση, στο ιστολόγιο nikosblogout του συνάδελφου - φίλου Ν.Π.

Η συχνουρία είναι μια ασθένεια που χτυπάει τους μαθητές κατά την διάρκεια των πανελλαδικών και ειδικά κατά τις τρίωρες γραπτές δοκιμασίες.
Εφέτος [2008] όχι μόνο παρουσιάστηκαν αυξημένα κρούσματα σε σχέση με πέρυσι αλλά και η ένταση του φαινομένου ήταν ιδιαίτερα ανησυχητική.
Είναι χαρακτηριστικές οι περίπτωσεις μαθητών οι οποίοι πήγαν «προς νερού του» τέσσερις φορές (όσες και τα θέματα) μέσα σε εκατόν ογδόντα λεπτά.
Και εντάξει, αυτό με την συχνουρία δε μπορείς να το αποφύγεις, τι να του πεις του άλλου "κάντα πάνω σου";

Αλλά το σκάνδαλο με την επιτήρηση στα ιδιωτικά σχολεία κάποτε πρέπει επιτέλους να πάρει ένα τέλος, μάλλιασε η γλώσσα μας.
Μιλάμε για όργιο αντιγραφής, όχι στις τουαλέτες μόνο, αλλά μέσα στις «τάξεις» κάτω από τα βλέματα των «υπνωτισμένων» επιτηρητών (υποθέτω πως ο υπνωτισμός επιτυγχάνεται κουνώντας μερικά πενηντάευρα μπροστά στα μάτια τους).

Είναι τοις πάσι γνωστόν οτι οι ερωτησεις πολλαπλής επιλογής είναι ερωτήσεις πολλαπλής αντιγραφής. Κυκλοφορεί μάλιστα και το εξής (μάλλον αληθινό) ανέκδοτο: Σε σχολείο επαρχιακής πόλης οι μαθητές που είχαν βγει από την αίθουσα είχαν πληρώσει έναν τσιγγάνο που μάζευε (θεάρεστο κατά τ' άλλα έργο, οικολογικότατο) να φωνάζει με το μεγάφωνό του στο Ντάτσουν: "Σουμιέδες, Λαμαρίνες, Λαμαρίνες, Λαμαρίνες, Σουμιέδες μαζεύω":-)
Τουτέστιν στην γλώσσα μας: "Σωστό, Λάθος, Λάθος, Λάθος, Σωστό":-)

Να τα 5 μόρια!
Πάντα η αντιγραφή θα βρίσκεται ένα βήμα μπροστά από την επιτήρηση.
Αν θυμάμαι καλά οι αρχαίοι Σπαρτιάτες εκπαίδευαν τους νέους τους να μάθουν να κλέβουν.
Αν τους έπιαναν όμως, τους έκοβαν τον κ.
Πόσες φορές δεν έχουμε δει γραπτά να πιάνουν το 1ο θέμα (ερωτήσεις κλειστού τύπου, δυσκολότατες) άριστα=25 μόρια, και από το 2ο τη σωστή απάντηση=3χ3=9 (συνήθως) σύνολο 34 μόρια ολόσωστα, και μετά να γράφουν για αιτιολόγηση άσχετα, ενώ στις ασκήσεις να μη ξέρουν οτι μια εξίσωση θέλει ένα (=) ανάμεσα στα δύο μέλη;
'Οταν θεσπίστηκε ο τρόπος αυτός εξέτασης κατά μίμηση των Αμερικάνικων συστημάτων δεν θεσπίστηκε ούτε η αρνητική βαθμολογία, ούτε ο μεγάλος αριθμός των ερωτήσεων, ούτε η δυνατότητα (αν και δεν είναι αδύνατο τεχνικά) να ανακατεύονται οι ερωτήσεις, ώστε να έχει κάποια αξία.

Απλά η Πολιτεία "χαρίζει" 34 περίπου μόρια στους "ξύπνιους".
Και το κάνει (μάλλον) εν γνώσει της.

Δεν είναι άλλωστε δύσκολη η αντιγραφή των πολλαπλής επιλογής ή Σωστού-Λάθους, χρειάζεται μια προσυνεννόηση για το πια χειρονομία είναι το α, πια το β κλπ. ή δεξί αυτί, Σωστό, αριστερό, Λάθος κλπ., ωραία και ευτράπελα...

Η πλήρης ανάρτηση ΕΔΩ

Δεν υπάρχουν σχόλια: