Τετάρτη 7 Ιανουαρίου 2009

Νέος Υπουργός Παιδείας ο Αρης Σπηλιωτόπουλος

Ανασχηματισμό της κυβέρνησης ανακοίνωσε την Τετάρτη ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Ευ.Αντώναρος. Εκτός κυβέρνησης Γ.Αλογοσκούφης και σαρωτικές αλλαγές στο οικονομικό επιτελείο. Παραμένουν Μπακογιάννη, Παυλόπουλος, Μεϊμαράκης, Πετραλιά, Σουφλιάς, Αβραμόπουλος. Είσοδος Αντώνη Σαμαρά στην κυβέρνηση.

* Υπουργός Εξωτερικών: Ντόρα Μπακογιάννη
Υφυπουργοί: Γιάννης Βαληνάκης, Θεόδωρος Κασσίμης και Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης

* Υπουργός Εσωτερικών: Προκόπης Παυλόπουλος
Αναπλ. Υπουργός Δημ. Τάξης: Χρήστος Μαρκογιαννάκης
Υφυπουργοί: Χρήστος Ζώης, Αθανάσιος Νάκος, Κώστας Γκιουλέκας (ΜΜΕ)

* Υπουργός Εθνικής Αμυνας: Ευ.Μεϊμαράκης
Υφυπουργοί: Κώστας Τασούλας και Ιωάννης Πλακιωτάκης

* Υπουργός Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας: Φάνη Πάλλη-Πετραλιά
Υφυπουργοί: Σοφία Καλαντζάκου, Γιώργος Κοντογιάννης

* Υπουργός Οικονομίας: Γ.Παπαθανασίου
Υφυπουργοί: Αντώνης Μπέζας, Νίκος Λέγκας, Αθ.Μπούρας

* Υπουργός Ανάπτυξης: Κ.Χατζηδάκης
Υφυπουργοί: Γιώργος Βλάχος, Ιω.Μπούγας

* Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων: Σ.Χατζηγάκης
Υφυπουργοί: Μ.Παπαδόπουλος, Κ.Κιλτίδης

* Υπουργός Δικαιοσύνης: Ν.Δένδιας

* Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής: Αναστάσης Παπαληγούρας
Υφυπουργός: Πάνος Καμμένος

* Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών: Ευρ.Στυλιανίδης
Υφυπουργός: Μ.Μπεκίρης

* Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων: Αρης Σπηλιωτόπουλος
Υφυπουργοί: Σπύρος Ταλιαδούρος, Ανδρέας Λυκουρέντζος

* Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ: Γιώργος Σουφλιάς
Υφυπουργοί: Θεμιστοκλής Ξανθόπουλος, Σταύρος Καλογιάννης

* Υπουργός Μακεδονίας-Θράκης: Σταύρος Καλαφάτης

* Υπουργός Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης: Δημήτρης Αβραμόπουλος
Υφυπουργοί: Γιώργος Παπαγεωργίου, Μάριος Σαλμάς

* Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης: Κώστας Μαρκόπουλος

* Υπουργός Πολιτισμού: Αντώνης Σαμαράς
Υφυπουργός Αθλητισμού: Γιάννης Ιωαννίδης

Κυβερνητικός εκπρόσωπος παραμένει ο Ευάγγελος Αντώναρος.

Η ορκωμοσία της κυβέρνησης θα γίνει την Πέμπτη στις 11 το πρωί.

Newsroom ΔΟΛ

4 σχόλια:

Miltos είπε...

Αιφνιδιασμένος από τη μετακίνησή του στο υπουργείο Μεταφορών ήταν χθες το πρωί ο απερχόμενος υπουργός Παιδείας κ. Ευρ.Στυλιανίδης. « Δεν ήξερα τίποτα.Μου τηλεφώνησε ο Πρωθυπουργός το πρωί και μου είπε ότι θα γίνει σαρωτικός ανασχηματισμός και ότι αναλαμβάνω το υπουργείο Μεταφορών » δήλωσε ο κ. Στυλιανίδης στους δημοσιογράφους οι οποίοι επισκέφθηκαν το γραφείο του. « Περίμενα να παραμείνω στο ίδιο υπουργείο που είμαι ή να μετακινηθώ σε κάποιο άλλο υπουργείο» ( σ.σ.: διαφορετικό από αυτό στο οποίο τελικώς τοποθετήθηκε) τόνισε, προσθέτοντας ωστόσο ότι δεν τον φοβίζουν οι μάχες, καθώς είναι εκπαιδευμένος στα «δύσκολα». « Εφτασα στο μεσοπρόθεσμο,δεν πρόλαβα το μακροπρόθεσμο στον χώρο της Παιδείας.Χρειαζόμουν οκτώ ακόμη μήνες για να ολοκληρώσω τη δουλειά μου » τόνισε και ανέφερε ότι όταν « σε φωνάζει ο Πρωθυπουργός και σε ρωτάει τι θα κάνεις από εδώ και πέρα στο υπουργείο σου, δεν περιμένεις ότι θα φύγεις ».

Δύο φορτηγά μεταφορών ήταν σταθμευμένα χθες το μεσημέρι έξω από το υπουργείο Παιδείας στο Μαρούσι, ενώ ο τρίτος όροφος του κτιρίου όπου βρίσκεται το γραφείο του υπουργού Παιδείας ήταν από νωρίς γεμάτος κούτες.
(ΤΟ ΒΗΜΑ 8 Ιαν.2009)

Miltos είπε...

Αναγνωρίζοντας πως αναλαμβάνει το χώρο της Παιδείας σε μια περίοδο εξαιρετικά φορτισμένη, ο Αρης Σπηλιωτόπουλος εξέπεμψε στους νέους μήνυμα πως είναι ανοιχτός στο διάλογο.

Κατά την ανάληψη των καθηκόντων του, αλλά και στη συνέντευξη που παραχώρησε το βράδυ της Πέμπτης στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Mega, ο νέος υπουργός Παιδείας δήλωσε για τους νέους: «Έχουν δίκιο που είναι θυμωμένοι, γιατί διαψεύδονται τα όνειρά τους και οι ελπίδες τους».

«Η αμφισβήτηση είναι το οξυγόνο κάθε κοινωνίας. Καλά κάνουν και μας αμφισβητούν, γιατί έτσι θα γίνουμε καλύτεροι» επισήμανε.

Δίνοντας το στίγμα των προθέσεών του, ο νέος υπουργός Παιδείας τόνισε: «Έχω την ικανότητα να ακούσω και να κατανοήσω. Δεν ήρθα εδώ για να επιβάλω μονοσήμαντες αποφάσεις. Θέλω ειλικρινή και ουσιαστικό διάλογο».

Ο υπουργός Παιδείας ευχήθηκε το πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο που πραγματοποιείται σήμερα, Παρασκευή, να είναι επιτυχημένο και μακριά από ακρότητες.

Newsroom ΔΟΛ

sideritis είπε...

Όσοι θεωρούν στη Ν.Δ. ότι η πολιτική κάνει κύκλους, παραπέμπουν στον Άρη Σπηλιωτόπουλο. Η απομάκρυνση του Γ. Αλογοσκούφη μπορεί να είναι το κυρίαρχο σημείο του ανασχηματισμού, αλλά στο κυβερνητικό στρατόπεδο δεν έχουν καμία αμφιβολία ότι ένα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα του Κ. Καραμανλή είναι η μετακίνηση του κ. Σπηλιωτόπουλου στο υπουργείο Παιδείας και η επιστροφή του στον κεντρικό πυρήνα της γαλάζιας εξουσίας.

Η ολική επαναφορά του κ. Σπηλιωτόπουλου, όπως διαβεβαιώνουν υψηλόβαθμες κυβερνητικές πηγές, «κλείδωσε» από την πλευρά του Πρωθυπουργού δύο ημέρες μετά την Πρωτοχρονιά. Καταλυτικό ρόλο εμφανίζεται να έχει διαδραματίσει και σε αυτήν την περίπτωση ο Γ. Σουφλιάς, ο οποίος έπεισε τον κ. Καραμανλή ότι, με όσα διαδραματίστηκαν μετά τη δολοφονία του 15χρονου Αλέξη Γρηγορόπουλου, ο ρόλος του Ευρ. Στυλιανίδη είναι ακυρωμένος και θα είναι εξαιρετικά δύσκολο να διαχειρισθεί τις αλλαγές που δρομολογούνται στον χώρο της Παιδείας και να ηρεμήσει τη νεολαία.

3 ώρες πριν. Ο κ. Σπηλιωτόπουλος κρίθηκε ότι ήταν η πλέον κατάλληλη επιλογή για να αναλάβει αυτό το έργο. Ο ίδιος, ωστόσο, έμαθε τις τελικές αποφάσεις του Πρωθυπουργού 3 ώρες πριν ανακοινωθεί ο ανασχηματισμός. Μέχρι τότε προσπαθούσε με κάθε τρόπο να περάσει το μήνυμα ότι δεν επιθυμεί μια μετακίνηση από το υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης και, πολύ περισσότερο, να αναλάβει καθήκοντα κυβερνητικού εκπροσώπου- ενδεχόμενο που άφηναν ανοικτό ακόμη και στενοί συνεργάτες του κ. Καραμανλή. Στον τομέα του τουρισμού μετρούσε μόλις 15 μήνες και θεωρούσε ότι υπήρχαν ανοικτές εκκρεμότητες που έπρεπε να κλείσει, σε μια δύσκολη περίοδο. «Δεν δραπετεύω από το υπουργείο Τουρισμού», ήταν άλλωστε και το μήνυμα που είχε στείλει, μέσω των «ΝΕΩΝ», την παραμονή της Πρωτοχρονιάς.

Σε έναν ευρύτατο ανασχηματισμό, πάντως, αναγνώριζε πως ήταν αυξημένες και οι πιθανότητες της δικής του μετακίνησης.

Αιφνιδιάστηκε.
Η επιλογή του για το υπουργείο Παιδείας τον αιφνιδίασε. Τα στοιχήματα που έβαζαν οι συνεργάτες του ήταν περισσότερα για ένα υπουργείο του λεγόμενου παραγωγικού κύκλου, όπως το υπουργείο Ανάπτυξης, αφού και ο ίδιος ήταν πεπεισμένος ότι ο Πρωθυπουργός θα προχωρήσει τελικώς σε μεγάλες αλλαγές στο οικονομικό επιτελείο. Τακτικοί συνομιλητές του αναφέρουν ότι ο τομέας της Παιδείας δεν υπήρχε σε κανένα πλάνο, καθώς και ο ίδιος θεωρούσε εξαιρετικά δύσκολη τη μετακίνηση του κ. Στυλιανίδη, που επίσης μετρούσε μόλις 15 μήνες στο συγκεκριμένο υπουργείο.

Οι ισορροπίες, όμως, είχαν αλλάξει. Ο κ. Σπηλιωτόπουλος όχι μόνον αντικατέστησε τον κουμπάρο και έμπιστο συνεργάτη του κ. Καραμανλή στο υπουργείο Παιδείας, αλλά καταλαμβάνει και τη θέση του στην Κυβερνητική Επιτροπή. Σε μια περίοδο δε, που ο Πρωθυπουργός εμφανίζεται να έχει αναβαθμίσει τη λειτουργία των συλλογικών κυβερνητικών οργάνων, είναι προφανές ότι ο κ. Σπηλιωτόπουλος αποκτά ρόλο στη χάραξη της κυβερνητικής πολιτικής και την επικοινωνιακή στήριξή της.

Το κύριο βάρος, πάντως, είναι δεδομένο ότι πέφτει στον νευραλγικό χώρο της Παιδείας. Οι αλλαγές που δρομολογούνται στα λύκεια και το σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, αλλά και η σκληρή γραμμή που έχει αποφασίσει να κρατήσει η κυβέρνηση στο θέμα του πανεπιστημιακού ασύλου, είναι κομβικά σημεία για τον κυβερνητικό σχεδιασμό τουλάχιστον έως τις ευρωεκλογές. Αρκετοί στη Ν.Δ. θεωρούν ότι τα ίδια σημεία θα αποτελέσουν και βασικά διλήμματα εάν ο Πρωθυπουργός αποφασίσει να προσφύγει σε πρόωρες κάλπες πριν από τον Ιούνιο.

Οι αλλαγές που δρομολογούνται στα λύκεια και το σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, είναι κομβικά σημεία για τον κυβερνητικό σχεδιασμό

Οι «πάγοι» έλειωσαν μετά επτά χρόνια


Εξ απορρήτων συνεργάτης του κ. Καραμανλή από την ημέρα που ανέλαβε το τιμόνι της Ν.Δ., το 1997, έως τον Αύγουστο του 2000, ο 42χρονος πολιτικός με τις αχαϊκές ρίζες βρέθηκε επί μία επταετία στον «πάγο»- και γνωρίζει καλά ότι «στην πολιτική τα δεδομένα αλλάζουν μέσα σε λίγες ώρες», όπως σημειώνουν στενοί συνεργάτες του. Πολιτικά αποτελεί ανακάλυψη του κ. Καραμανλή, που τον έριξε κατευθείαν στα βαθιά, αναθέτοντάς του την εκπροσώπηση του κόμματος όταν ο ίδιος ανέλαβε τα ηνία. Παρά την αμφισβήτηση που υπήρξε από τους τότε γαλάζιους «βαρόνους», εξελίχθηκε σ΄ ένα από τα δυνατά επικοινωνιακά «χαρτιά» του Κ. Καραμανλή και κεντρικό πρόσωπο στην πολυετή προσπάθεια της Ν.Δ. να προσεγγίσει τον λεγόμενο «μεσαίο χώρο». Μετά την ήττα του 2000 και την αντικατάστασή του από τον Θοδ. Ρουσόπουλο, ωστόσο, ο Άρης Σπηλιωτόπουλος έζησε τα δικά του «πέτρινα χρόνια» στη Ν.Δ.. Έως το 2007 όχι μόνο βρισκόταν έξω από τα κυβερνητικά πλάνα του Πρωθυπουργού, αλλά ακόμη και μια μεταξύ τους χειραψία αποτελούσε είδηση. Στις παραμονές των εκλογών, μάλιστα, πιέστηκε παρασκηνιακά να μετακομίσει από τη Β΄ Αθήνας στην Αχαΐα, για να καλύψει το κενό του Σπήλιου Σπηλιωτόπουλου. Το υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης ήταν το πρώτο βήμα για την επιστροφή του, ενώ ο χώρος της Παιδείας αναγνωρίζει και ο ίδιος ότι αποτελεί ένα μεγάλο προσωπικό στοίχημα.

Θα κινηθεί με διαλλακτικότητα, ενώ με στόχο να δώσει από την πρώτη στιγμή ένα διαφορετικό δείγμα γραφής από τον προκάτοχό του, κάλεσε τους νέους να επιμείνουν «στον δρόμο της αμφισβήτησης». Στη Ν.Δ. δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν ότι εάν ο Άρης Σπηλιωτόπουλος βγει αλώβητος, θα καθιερωθεί ως στέλεχος πρώτης γραμμής.

Miltos είπε...

1. Ο καλός υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠΕΠΘ) οφείλει να γνωρίζει στοιχειώδη ελληνικά και θρησκευτικά. Δεν μπορεί λ.χ. να λέει πως «ακραίες μειοψηφίες κρατούν την Παιδεία όμηρη» ή να μπερδεύει τον Ιωάννη τον Χρυσόστομο με τον Ιωάννη τον Ευαγγελιστή.

2. Ο ΥΠΕΠΘ δεν πρέπει να συμβουλεύεται τηλεφιλολόγους σχετικά με την ετυμολογία της λ. «έντερον». Καλύτερα να καταφεύγει σε έγκυρα ετυμολογικά λεξικά.

3. Ο ευφυής και σοβαρός ΥΠΕΠΘ λέει, «καλά τα “έξυπνα σχολεία”, όμως προτιμώ τους έξυπνους μαθητές».

4. Ενας ΥΠΕΠΘ πρέπει να θυμάται πως το άρθρο 16 του Συντάγματος, εκτός από την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων, περιέχει πάρα πολύ σοβαρές διατάξεις για την παιδεία και τον πολιτισμό των Ελλήνων. Επομένως οφείλει να τηρεί το Σύνταγμα ευλαβικά και καθολικά.

5. Ενας καλός ΥΠΕΠΘ ουδέποτε προσθέτει μια ώρα διδασκαλίας Αρχαίων Ελληνικών στο Πρόγραμμα για να μάθουν οι μαθητές «την ορθή χρήση της καθομιλουμένης»! Ας διδαχθούν πρώτα να μιλούν και να γράφουν σωστά τη γλώσσα τους και μετά καλώς να έρθουν και τα Αρχαία.

6. Ενας καλός ΥΠΕΠΘ δεν χρειάζεται σώνει και καλά να έχει «όραμα». Ο κοινός νους φτάνει και περισσεύει.

7. Ενας ΥΠΕΠΘ μπορεί να πηγαίνει και στα μπουζούκια και στα γήπεδα. Ομως όταν δολοφονείται ένας μαθητής, καλύτερα να μεταθέτει τη διασκέδαση για τις επόμενες μέρες.

8. Αν ένας ΥΠΕΠΘ δεν ικανοποιείται από τα βιβλία της Ιστορία της νεότερης Ελλάδας, ας μην απογοητεύεται. Υπάρχουν χρονικά, απομνημονεύματα αγωνιστών, δημοτικά τραγούδια, μαρτυρίες παθόντων, πρακτικά Βουλής, διατάγματα, εφημερίδες, μυθιστορήματα, ποιήματα κ.λπ. Ενα ανθολόγιο από αυτά τα κείμενα θα ωφελήσει και θα τέρψει τους μαθητές πολύ περισσότερο από όσο ένα «επιστημονικό» εγχειρίδιο.

9. Προσοχή στους «σοφούς» και στους «εμπειρογνώμονες». Ενας καλός και προσεκτικός ΥΠΕΠΘ οφείλει να παρακολουθεί, μόνος, χωρίς την παρουσία τηλεοπτικών συνεργείων, ένα δημόσιο μάθημα τουλάχιστον μία φορά τη βδομάδα. Στα νηπιαγωγεία της χώρας, στα γυμνάσια, στα λύκεια, στο πανεπιστήμιο κ.λπ. Μετά ας συζητά με τους συμβούλους τα προβλήματα της Παιδείας. 10. Ωραίοι οι αλλεπάλληλοι προγραμματισμοί, οι νόμοι και οι διευκρινιστικές εγκύκλιοι, οι συνεχείς μεταρρυθμίσεις, οι τολμηρές τομές, οι ρήξεις, τα know how, τα οράματα, τα μοντέρνα συστήματα, οι αιώνιες αλλαγές στις εξετάσεις κ.λπ. Ωραίο και το Διαδίκτυο, τα ιστολόγια και ο κυβερνοχώρος. Ομως για τον νουνεχή και δημοκρατικό ΥΠΕΠΘ δύο πρέπει να είναι τα ουσιώδη: 1) 5% του ΑΕΠ στην Παιδεία. 2) Ιδια τιμή, ίδιος σεβασμός στο Αλφαβητάρι και στον φορητό υπολογιστή.

Ο κ. Γιώργης Γιατρομανωλάκης είναι ομότιμος καθηγητής Κλασικής Φιλολογίας και συγγραφέας.