Ενα σχολείο περισσότερων επιλογών θα προτείνει στον υπουργό Παιδείας η επιτροπή Μπαμπινιώτη, που έχει επιφορτιστεί με τη μελέτη των νέων αναλυτικών προγραμμάτων της πρώτης και δεύτερης εκπαιδευτικής βαθμίδας.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΕΤ, η επιτροπή θα αναζητήσει χώρο στα πυκνά προγράμματα του Γυμνασίου και του Λυκείου για «ελεύθερες ζώνες» μαθημάτων επιλογής. Στα σενάρια που θα εξεταστούν περιλαμβάνεται και η διεύρυνση ωραρίου στο Γυμνάσιο. Στο μικροσκόπιο της επιτροπής θα τεθεί επίσης το εκπαιδευτικό περιεχόμενο του ολοήμερου Δημοτικού.
Στο Παρίσι, η πρωτοβουλία της κυβέρνησης να χαρίσει τρεις ημέρες της εβδομάδας στους μικρούς μαθητές προκάλεσε τις αντιδράσεις των σοσιαλιστών, στην Αθήνα όμως έξυσε πληγές, επαναφέροντας στο προσκήνιο τον πιο σκληρά εργαζόμενο μαθητή της Ευρώπης. Σε όλες τις σχετικές έρευνες ξεχειλίζει ο φόρτος του Ελληνα μαθητή.
«Οι Γάλλοι συνηθίζουν να κάνουν ασυνήθη πράγματα», δήλωσε στον ΕΤ ο πρώην πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών, κ. Γ. Μπαμπινιώτης, επικεφαλής της επιτροπής που συγκρότησε ο υπουργός Παιδείας, κ. Ευρ. Στυλιανίδης. Από τη συνομιλία μας προέκυψε ότι ο ομότιμος καθηγητής της Φιλοσοφικής Αθηνών προσανατολίζεται στην προσθήκη ελεύθερης ζώνης για «τα παραπεταμένα μαθήματα», όπως ανέφερε. Τέτοια θεωρεί τα Καλλιτεχνικά, τη Μουσική, τη Ρητορική, τη Λογοτεχνία.
«Εμείς δεν πάμε να προσθέσουμε ώρες Μαθηματικών, να αφαιρέσουμε ώρες Γλώσσας κ.λπ. Δεν είναι η δουλειά μας οι προσθαφαιρέσεις στα ωρολόγια προγράμματα. Θα διαμορφώσουμε μια γενική φιλοσοφία για τις ζώνες που πρέπει να περιέχουν τα νέα αναλυτικά προγράμματα».Σε διάστημα μικρότερο μίας επταετίας θα είναι η δεύτερη φορά που θα περάσουν από «σκούπα» τα προγράμματα και τα βιβλία της υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Το 2006 άλλαξαν όλα τα προγράμματα και τα βιβλία του Δημοτικού και του Γυμνασίου με άξονα τη «διαθεματική προσέγγιση της σχολικής ύλης», ένα εγχείρημα που αμφισβητήθηκε εκ βάθρων, ενώ πυροδότησε τη μία και μοναδική εξέγερση του διδασκαλικού κλάδου στα χρονικά της Μεταπολίτευσης. Οι αντιδράσεις για το περιβόητο βιβλίο Ιστορίας της Στ’ Δημοτικού ήταν μόνο η κορυφή του παγόβουνου.
Το πλήρες άρθρο στον Ε.Τ.
ΗΛΕΚΤΡΟΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟΣ
Πριν από 1 ώρα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου