Πέμπτη, 23 Μαΐου 2013

Το λιπαντικό στα ρουλεμάν του Δ, είχε συμβολικό χαρακτήρα;



Προς υπουργείο παιδείας: Το λιπαντικό είχε συμβολικό χαρακτήρα;

Από τον Χρήστο Επαμ. Κυργιάκη

Αναρωτιέμαι, αν το λιπαντικό στο θέμα Δ της Φυσικής Κατεύθυνσης των Πανελληνίων είχε συμβολικό χαρακτήρα.

Αν, δηλαδή, ήθελε να λιπάνει την αγωνία των μαθητών, για την οποία προσπάθησε να μας πείσει η ηγεσία του υπουργείου ότι νοιάζεται τόσο πολύ, όλο το προηγούμενο διάστημα.

Τα τελευταία χρόνια, χρόνο με το χρόνο, το σχολικό εγχειρίδιο που μοιράζεται σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, απαξιώνεται όλο και περισσότερο. Το λιπαντικό ήταν για τη σφαίρα της χαριστικής βολής του;

Ας αποφασίσουν, εκεί στο υπουργείο από πού πρέπει να διαβάζουν οι μαθητές και με βάση ποιο βιβλίο πρέπει οι εκπαιδευτικοί να κάνουν το μάθημα. Πάντως, τα θέματα των τελευταίων χρόνων, δείχνουν ότι το σχολικό βιβλίο δεν είναι η βάση πάνω στην οποία πρέπει να πατάμε, ούτε εμείς οι εκπαιδευτικοί, ούτε οι μαθητές.

Τότε γιατί το μοιράζουν; Γιατί κάθε τρεις και λίγο ελέγχουν, τάχαμου, την πορεία της ύλης; Μόνο για τυπικούς λόγους;

Αν είναι να πρέπει να διδάσκουμε με βάση τα βοηθήματα ή με βάση τις διάφορες «εγκεκριμένες» ιστοσελίδες του υπουργείου τότε ας το καταργήσουν το ρημάδι το σχολικό βιβλίο. Αυτό θέλουν;

Αν θα πρέπει ο κάθε μαθητής, για να μπορέσει να «πιάσει» το θέμα, να ξημεροβραδιάζεται με σχολικά βοηθήματα, με ιστοσελίδες και δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο τότε να μην ψάχνουν το λόγο που τα τμήματα της Γ λυκείου αδειάζουν από τον Μάρτιο.

Αφού με τις επιλογές των θεμάτων, απαξιώνουν την όποια εκπαιδευτική προσπάθεια γίνεται μέσα στα σχολεία, μην ψάχνουμε την αιτία γιατί και οι ίδιοι οι μαθητές νιώθουν την ίδια απαξίωση.

Όποιος εκπαιδευτικός προσπαθήσει να δώσει στα παιδιά τη γνώση στην ολότητά της καταντάει γραφικός αφού δεν προσαρμόζεται στη λογική του «συστήματος» των πανελληνίων που είναι: να πιάσω το θέμα που θα πέσει.

Ας αναρωτηθούμε τουλάχιστον εμείς οι εκπαιδευτικοί, τι σχολείο θέλουμε, τι είδους γνώση επιδιώκουμε να αποκτήσουν τα παιδιά μας και ας το κάνουμε αίτημα-σημαία προς το υπουργείο.

Αλλιώς, οι μαθητές θα εξακολουθούν να μεταλλάσσονται σε άλογα κούρσας και το σχολείο σε ένα απαξιωμένο κάτεργο με απαξιωμένους εκπαιδευτικούς.

Ελπίζω, να μην έχουμε μια επανάληψη την ερχόμενη Δευτέρα.


1 σχόλιο:

Stergios Nastopoulos είπε...

Το λιπαντικό που εμείς οι Φυσικοί το χρησιμοποιούμε "δια πάσαν νόσον..." που δε θέλουμε να έχουμε τριβή στατική ή ολίσθησης δεν είναι τόσο απλή περίπτωση. Εξηγούμαι: Τι εννοούμε με τον όρο "λιπαντικό"; Τι ιδιότητες έχει το ρευστό αυτό; Παρουσιάζει εσωτερική τριβή (ιξώδες); Είναι ασυμπίεστο; Όταν βάζουμε το κύλινδρο στον κοίλο κύλινδρο που εφαρμόζει ΑΚΡΙΒΩΣ στο κενό, υπάρχει χώρος για λιπαντικό; Αν υποθέσουμε ότι υπάρχει ελάχιστος χώρος μήπως δρουν διαμοριακές δυνάμεις μεταξύ των διαφόρων τμημάτων του συστήματος; Το Βάρος του κυλίνδρου εκτοπίζει μήπως το λιπαντικό, οπότε εφάπτεται μέταλλο με μέταλλο, οπότε "τζίφος" το λιπαντικό; Μεταφέρει δυνάμεις το λιπαντικό στον εσωτερικό κύλινδρο και πώς; Και ίσως και άλλα ερωτήματα που δεν έχω σκεφτεί. Για να επιβεβαιώσω τη συμπεριφορά του με κάποια προσομοίωση, έφτιαξα μια για το Δ3 της άσκησης στο λογισμικό Algodoo που είναι από εκείνα που ξέρω οτι μπορούν να χρησιμοποιήσουν το νερό σαν ρευστό ανάμεσα στους δύο κυλίνδρους. Δυστυχώς δεν έχω τη δυνατότητα να το αποθηκεύσω, επειδή το λογισμικό δεν είναι αγορασμένο, αλλά η προσομοίωση φτιάχνεται σχετικά εύκολα. Ε, λοιπόν, αν οι άνθρωποι που κατασκεύασαν το λογισμικό έχουν βάλει σωστά τις ιδιότητες του νερού, το νερό εκτοπίζεται από τη θέση του και ακουμπάει μέταλλο με μεταλλο και επιπλέον ο εσωτερικός κυλινδρος ΠΕΡΙΣΤΡΕΦΕΤΑΙ, σε αντίθεση με όσα θέλει η άσκηση στη λύση της. Αν θέλετε το λογισμικό κατεβάστε το από τη διεύθυνση: http://www.algodoo.com/
και πειραματιστείτε. Δεν ξέρω τι συμπεράσματα θα βγάλετε. Αλλά σκεφτείτε τι τράβηξε ένας μαθητής που προσπαθούσε να λύσει το θέμα στον ελάχιστο χρόνο που διατίθεται. Εκτός αν είναι ανυποψίαστος στα παραπάνω ερωτήματα, οπότε τι βαθμολογούμε τελικά;