ότι οι μαθητές χρησιμοποιώντας δύο διαφορετικές σωστές σχέσεις κατέληγαν σε διαφορετικά αποτελέσματα,
ότι μια παραλλαγή της πρωτότυπης άσκησης είχε δημοσιευθεί σε ιστοσελίδα στο διαδίκτυο
ή ότι σύμφωνα με τις φήμες είχε διδαχθεί 15 μέρες πριν από τις εξετάσεις σε δημόσιο σχολείο προσφυγικού δήμου της Αθήνας. Αυτά καθεαυτά δεν έχουν πολιτικό νόημα.
Πολιτικό νόημα έχει το γεγονός πως ενώ ο νόμος αναφέρει ρητά ότι η εξεταστέα ύλη είναι η ύλη της Γ' Λυκείου είχαμε θέματα τα οποία αναφέρονταν σε ύλη προηγούμενων τάξεων, η οποία μάλιστα έχει τεθεί και εκτός αναλυτικού προγράμματος και δεν διδάσκεται στα περισσότερα σχολεία της χώρας.
Πότε είχε διδαχθεί στους συγκεκριμένους μαθητές, π.χ., το ΘΜΚΕ με τριβή και ελατήριο;
Παλιά ήταν στην ύλη της Α' Λυκείου, στη συνέχεια όμως το υπουργείο αποφάσισε ότι θα πρέπει η ύλη να μικρύνει και να αναδιαταχθεί, για να μειωθεί - μας έλεγαν - η παραπαιδεία!
Αποτέλεσμα, κεφάλαια όπως η βαρύτητα και οι συντηρητικές δυνάμεις (που μια εξ αυτών είναι η δύναμη του ελατηρίου) να φύγουν από τη διδακτέα ύλη του σχολείου.
Το πόσο μειώθηκε η παραπαιδεία και το πόσο θα μειωθεί στη συνέχεια με αυτές τις πρακτικές είναι ολοφάνερο ...
Μ Μπουρμπoυλας στον Ριζοσπάστη) ...
.............................................
Να περιμένουμε όταν βγουν οι βαθμοί τα τοπικά ακρότατα συγκέντρωσης των αριστούχων υποψήφιων ...
...............................
Αφιερωμένο στον/στους εμπνευστή/ές της ΚΕΕ του θέματος Δ4
της φυσικής
Από τον Χρήστο Επαμ. Κυργιάκη
Ο παρακάτω διάλογος είναι ήδη αναρτημένος στην «επίμαχη»
ιστοσελίδα και αφιερώνεται στα μέλη ή το μέλος της Κεντρικής Επιτροπής
Εξετάσεων που θεώρησαν ή εξακολουθούν να θεωρούν ότι με θέματα όπως το Δ4
επιλέγουν τους μαθητές με κριτική σκέψη και κριτική ικανότητα.
«Παρακολουθήστε πραγματικό διάλογο μαθητή(Μ) - καθηγητή(Κ).
Κ: Τι έκανες με το 4ο θέμα;
Μ: Το έλυσα όλο
Κ: Και το 4 ερωτήματα;
Μ: Το Δ1 ήταν απλό. Το Δ2 με δυσκόλεψε λίγο στις πράξεις.
Στο Δ3 σκέφτηκα το εξής απλό. Δεν μπορεί να μου ζητάει το ίδιο αποτέλεσμα με το
Δ1. Όλο το σώμα εκτελεί μεταφορική κίνηση. Επομένως ΣF=Macm.
Στον νόμο Στ=Ιαγ έβαλα την ροπή αδράνειας του Δ2 .Το ίδιο
έκανα και στο Δ4.
Δεν μπορεί άλλο Ι να ισχύει στον θεμελιώδη νόμο και άλλο
στην κινητική ενέργεια περιστροφής.
Κ: Τι κίνηση κάνει το εσωτερικό τμήμα;
Μ: Περιστροφική, μεταφορική, σύνθετη δεν ξέρω.»
---(Μπράβο θα πάρει ΟΛΑ τα μόρια)---
Δεν ξέρω αν οι περισσότεροι από τους μαθητές που έλυσαν το
επίμαχο θέμα Δ4 (ειλικρινά μπράβο στα παιδιά) ακολούθησαν τη λογική του μαθητή
του παραπάνω διαλόγου ή αν κάποιος συνάδελφος τους το δίδαξε στο σχολείο ή αν
όντως έχουν το «σημάδι» της φυσικής.
Το σίγουρο είναι πώς έτσι δεν χτυπιούνται τα φροντιστήρια
και τα βοηθήματα (γιατί ακούστηκε και αυτό), αλλά αντιθέτως ενισχύονται. Αν
θέλουν κάτι τέτοιο ο μόνος τρόπος, κατά τη γνώμη μου, είναι τα θέματα να είναι
μέσα από το σχολικό βιβλίο.
..............................-Μάνα το δόλιο το λιπαντικό και αυτός ο κύλινδρος που έμπαινε και έβγαινε εμένα με καθήλωσε και με πήγε πολύ πίσω από το επιθυμητό αποτέλεσμα.
(από το γράμμα μιας μάνας στην alfavita)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου