Κυριακή, 15 Μαΐου 2011

Μαθηματικά παρατράγουδα στις Πανελλήνιες Εξετάσεις του Σαββάτου




Πρωτοφανές! Μάζεψαν και ξαναμοίρασαν τα θέματα των Μαθηματικών, του Νίκου Μπέκη
Ένα πρωτοφανές γεγονός συνέβη φέτος στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, που αφορά το μάθημα των μαθηματικών. Συγκεκριμένα, λίγη ώρα μετά την εκπομπή των θεμάτων και ενώ στα περισσότερα εξεταστικά είχαν ήδη μοιραστεί αυτά στους υποψήφιους, ήλθε κατεπείγουσα εντολή να τα αποσύρουν γιατί θα έστελναν άλλα. Πράγματι, μετά από κάποιο διάστημα στάλθηκαν εκ νέου θέματα, τα οποία όμως ήταν ίδια με τα πρώτα, με μια προσθήκη μιας παρένθεσης σ’ ένα απ’ αυτά.
Το γεγονός αυτό, που πρώτη φορά συμβαίνει σε Πανελλαδικές Εξετάσεις, εγείρει σοβαρό ζήτημα όχι απλά δυσλειτουργίας, προχειρότητας ή ανοργανωσιάς, αλλά αξιοπιστίας και, ακόμα περισσότερο, διαβλητότητας των εξετάσεων στο εν λόγω μάθημα.


Και αυτό γιατί μεσολάβησε χρόνος, σ’ άλλο εξεταστικό μεγαλύτερος, σ’ άλλο μικρότερος, απ’ τη στιγμή που αποσύρθηκαν τα πρώτα θέματα, τα οποία είχαν τη δυνατότητα να δουν οι υποψήφιοι, μέχρι να δοθούν τα δεύτερα, που ήταν ίδια, με εξαίρεση την προσθήκη της παρένθεσης όπως είπαμε.


Άρα πολλοί υποψήφιοι είχαν, θεωρητικά τουλάχιστον, σεβαστό χρόνο στη διάθεσή τους να κουβεντιάσουν μεταξύ τους τις απαντήσεις καθώς περίμεναν τα νέα θέματα! Αυτό λοιπόν δεν ήταν ένα απλό λάθος, αλλά ευθεία υπονόμευση του ΑΔΙΑΒΛΗΤΟΥ χαρακτήρα των Πανελλαδικών Εξετάσεων, ίσως του μόνου θεσμού που μένει σχετικά αλώβητος στη χώρα της πολιτικής ρεμούλας και της διαφθοράς. Και αυτό χωρίς να υπολογίσουμε την ταραχή, το άγχος και την ανησυχία, που δικαιολογημένα προκλήθηκε στους υποψήφιους, απ’ όλη αυτή την απαράδεκτη, το λιγότερο, ιστορία. Ο λόγος στην λαλίστατη κ. Διαμαντοπούλου να εξηγήσει πως συμβαδίζει όλο αυτό με το σύνθημα «πρώτα ο μαθητής». Εκτός κι αν θεωρεί ότι οι υποψήφιοι δεν είναι πια μαθητές.
Ο Νίκος Μπέκης είναι πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ημαθίας (ΠΗΓΗ: alfavita.gr)
........................................................

Γεμάτα ασάφειες (κυρίως το Β Θέμα) και παραπλανητικά (πλεονάζοντα) δεδομένα, αφού στο Γ1 δίνεται ένα παραπάνω στοιχείο από όσα χρειάζονται, κάτι που μπορεί να αναστατώσει τους μαθητές που βλέπουν να το έχουν λύσει χωρίς να χρησιμοποιήσουν ένα δεδομένο, σαφώς δυσκολότερα από άλλες χρονιές με τις δυσκολίες να αρχίζουν από το δεύτερο θέμα και με μια ύποπτη «σύμπτωση» το θέμα Δ να περιέχεται με ελάχιστες διαφορές στα νούμερα σε φυλλάδιο που είχε διανεμηθεί σε «επώνυμο» Σχολείο, οι φετινές εξετάσεις των Μαθηματικών Γενικής θα λέγαμε ότι, τουλάχιστον προβληματίζουν. Αν προσθέσουμε τη μόνιμη υποβάθμιση της Στατιστικής από επιστήμη κρίσης σε πεδίο για άσκηση σε εξυπνάδες και αλγεβρικά κολπάκια, πιστεύουμε ότι ήταν η χειρότερη επιλογή θεμάτων των τελευταίων χρόνων.
Για όποιον ενδιαφέρεται για λεπτομέρειες στην ιστοσελίδα www.mathematica.gr και πιο συγκεκριμένα στο λινκ
http://www.mathematica.gr/forum/viewtopic.php?f=46&t=15510
Στέλιος Μαρίνης (ΠΗΓΗ: alfavita.gr)

Δεν υπάρχουν σχόλια: