Τετάρτη, 18 Φεβρουαρίου 2009

Ένα μάθημα για την τριβή σε κόμικς


Το έργο « φυσικη σε κομικς» του Βαγγέλη Φωτεινόπουλου σε τρεις τόμους κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Βλάσση, γύρω στο 1983.


Στον πρόλογο του συγγραφέα ο κ. Βαγγέλης Φωτεινόπουλος γράφει:
Η σειρά των βιβλίων «Φυσική σε κόμικς» γράφτηκε με τη φιλοδοξία, να προσφέρει στους μαθητές εύκολη και ευχάριστη μάθηση και να τους κάνει ν’ αγαπήσουν τη φυσική. Ευχαριστώ τον εκδοτικό οίκο των ΑΔΕΛΦΟΙ Γ. ΒΛΑΣΣΗ, που πραγματοποίησε με ευσυνειδησία την τολμηρή μου ιδέα, να εκδοθεί η φυσική σε κόμικς

Στον πρόλογο των εκδοτών διαβάζουμε:
Στις εκατοντάδες γράμματα που πήραμε, διαπιστώσαμε με ζωηρό ενθουσιασμό τα θερμότερα σχόλια για την τόσο σωστή δουλειά και την από πάσης άποψης πληρότητα του έργου που το κάνει μοναδικό στο είδος του…
Εμείς οι εκδότες του έργου, αισθανόμαστε υπερήφανοι για την μοναδική στον κόσμο πρωτοτυπία αυτής της έκδοσης που παραδίδουμε σήμερα (1983) στη μαθητιώσα νεολαία της πατρίδας μας.

Ίσως η ΦΥΣΙΚΗ σε ΚΟΜΙΚΣ είναι η περίληψη της περίληψης, πιθανόν μαθητές να αντιμετώπισαν με επιτυχία εξετάσεις (ενδοσχολικές) μόνο με το βιβλίο αυτό.

Εξάλλου είναι χιλιοειπωμένο ότι μια εικόνα αξίζει όσο χίλιες λέξεις.
Και σήμερα, 25 χρόνια μετά την έκδοσή του, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την άντληση σχεδίων μαθήματος, αφού έχει τα μαθήματα με μορφή διαλόγου δάσκαλου – μαθητών (ερωτήσεις – απαντήσεις σωστές ή εσκεμμένα λανθασμένες)

Μπορεί κανείς να εκτιμήσει αν οι ερωτήσεις που γίνονται στο «μάθημα» είναι διδακτικά σωστές, αν ο δάσκαλος βιαστικός πιέζει καταστάσεις, αν βιάζεται να βγάλει την ύλη, αν επιμένει στα σημαντικά, και αγνοεί όσα θα ξεχαστούν, για το κλίμα που επικρατεί στην "τάξη", αν οι μαθητές και οι μαθήτριες παρεμβαίνουν σχολιάζοντας τα τεκταινόμενα.
Από κάθε σελίδα πολλά μπορούν να εξαχθούν, όπως για το μοντέλο της διδασκαλίας ενισχυμένο δασκαλοκεντρικό, μετρίως μαθητοκεντρικό.

Δεν υπάρχουν σχόλια: