Δευτέρα, 30 Ιουνίου 2008

Καλό μεγάλο δροσερό Καλοκαίρι. Αποσπάσματα από το βιβλίο της Αγγελικής Ζολώτα: Ο δρόμος μου περνούσε από τα Σχολεία.



Για να συγκρίνουμε τις συνθήκες στα Σχολεία, τη ζωή των καθηγητών στις σχολικές αίθουσες και στις μικρές κοινωνίες που ζούσαν, αποσπάσματα από το βιβλίο της Αγγελικής Ζολώτα


Ο δρόμος μου περνούσε από τα Σχολεία (Τσεπέλοβο Ιωαννίνων: Σχ. έτος 1960-61)




Στις 16 Σεπτεμβρίου του 60 πήρα το απογευματινό λεωφορείο από τα Γιάννενα και ανέβηκα στο Τσεπέλοβο (ανήκει στα Ζαγοροχώρια, έχει υψόμετρο 1200 μέτρα , γύρω στα 70 χιλιόμετρα από τα Γιάννενα)
Εκείνο το πρωί είχα ταξιδέψει με το αεροπλάνο απ΄ την Αθήνα και το βράδυ βρισκόμουν σ΄ εκείνο το χωριουδάκι. Καθώς προχωρούσε το λεωφορείο και ανέβαινε, όλο και ανέβαινε, και η μέρα τελείωνε και ο ήλιος έπεφτε, ένοιωθα σαν να πήγαινα στην εξορία.
Όταν το λεωφορείο πήρε και την τελευταία στροφή, αντίκρισα ψηλά στη ρίζα των βουνών μια γκρίζα φωλιά με σπίτια σκεπασμένα με πλάκες.
«Ωχ! Είπα μέσα μου. Αυτό πρέπει να’ ναι..»
….. Σε μια κάμαρα στο ισόγειο έμενε ο νοικοκύρης, εγώ θα έμεινα σ’ ένα δωμάτιο επάνω, και στα δωμάτια δίπλα μου θα έρχονταν πέντε – έξι μαθήτριες από τη Λάϊστα.
…. Την άλλη μέρα το πρωί πήγα στο Σχολείο – περπάτησα δύο λεπτά ακριβώς. Ήταν και οι τρεις καθηγητές εκεί…. Μεσημέριασε λυσσάξαμε απ’ την πείνα. Ο Αντρέας και ο μαθηματικός, ο Σπύρος Κ. περυσινοί και έμπειροι, μας οδήγησαν στη μικρή πλακόστρωτη πλατεία με τον πλάτανο και τη βρύση στη ρίζα του- στο μαγαζάκι του κυρ- Κώστα, που είχε λίγα απ’ όλα και τέσσερα – πέντε τραπεζάκια στην άκρη, και η γυναίκα του γέμιζε καμιά κατσαρόλα ή κανένα ταψί με φαγητό για όλους που ήταν μόνοι και χωρίς νοικοκυριό. Εκεί τρώγανε μεσημέρι – βράδυ όλο το χρόνο ο Σπύρος Μ. ο Σπύρος Κ κι εγώ, ο Αστυνόμος και κανένας περαστικός αν τύχαινε
…Ήρθε η μέρα για τον αγιασμό και τα μαθήματα, συγκεντρώθηκαν τα παιδιά, 120 περίπου, (Σημείωση: Σήμερα το Σχολείο έχει δεν έχει 30 μαθητές και 15 περίπου καθηγητές). Τα παιδιά στην αυλή μας κοίταζαν με δέος, αλλά το δέος το δικό μας, καθώς στεκόμασταν στη σκάλα, ήταν μεγαλύτερο!
-Τώρα τι να τους πούμε; Πώς να τους τα πούμε λέγαμε μεταξύ μας. Και αρχίσαμε τα μαθήματα. ….Ήταν λοιπόν το πρόγραμμα των Ελληνικών ξερό, χωρίς πνοή και πνεύμα, χωρίς ενδιαφέρον, και τα λεγόμενα δευτερεύοντα μαθήματα όλα γραμμένα στην καθαρεύουσα. Π.χ. « Το χωρίον περιβάλλεται υπ’ ορέων δυσαναβάτων, από τας κλιτύς των οποίων κατέρχονται ρύακες με αφρίζοντα ύδατα» ή στη Φυσική: Κλείομεν τον σωλήνα δια συντήξεως της υάλου..»
Κάθε μεσημέρι στο Σχολείο «διεκτραγωδούσαμε» μόνιμα την πείνα μας!
- Αχ τι πείνα ειν’ αυτή! Κοντεύουμε να λυσσάξουμε! (Ήμασταν νέοι και ο αέρας καθαρός)
- Ποιος ξέρει τι μαγείρεψε σήμερα η γυναίκα του κυρ-Κώστα;
- Πάμε τώρα έλεγε ο Σπύρος Μ.
- Μια στιγμή να μαζέψω τα χαρτιά! ο Αντρέας.
- Να κλειδώσω τις πόρτες ο εφημερεύων.
- Λάκη τελείωσες με το συσσίτιο;
- Και φεύγαμε. Σε τέσσερα λεπτά ήμαστε στην πλατεία.
Κυρ Κώστα τι έχουμε σήμερα;
Έχω φασόλια στο ταψί…πατάτες με κρεμμύδια…κονσέρβα στο τηγάνι… ο Μήτρος έσφαξε ένα πρόβατο, σας μαγείρεψα κρέας… (Δεν υπήρχε ΔΕΗ, δεν υπήρχαν ψυγεία)

Ο αστυνόμος έτρωγε κι αυτός στου κυρ Κώστα, και σε ξεχωριστό τραπέζι, μόνος του. Και έτρωγε συχνά αυγά τηγανητά, που και εμείς τα θέλαμε πολύ. Όμως ψυγεία δεν υπήρχαν, ο,τι πρόφταιναν λοιπόν οι κότες του χωριού, και οι κότες του χωριού γεννούσαν μόνο για τον Αστυνόμο! Εμείς παρά λίγο να πάθουμε σκορβούτο απ' τις πολλές κονσέρβες.

Κυρ Κώστα, κανένα αυγό και γαι μας! του λέγαμε σιγά.

Και αυτός ρίχνοντας λοξή ματιά στο ακρινό τραπέζι:

Μμμ....δεν έχω! Τα έδωσα στον καπετάνιο!

Οι συνάδελφοί μου στο Τσεπέλοβο είχαν, ανάμεσα στ΄ άλλα, πρόβλημα και με το κούρεμα. Πριν την 28η Οκτωβρίου αναγκάστηκαν να κατεβούν στα Γιάννενα, για να περιορίσουν τα τσουλούφια. Το Δεκέμβρη όμως; Τα μαλλιά τους είχαν μεγαλώσει πάλι, πετούσαν από δω πετούσαν από κει, τα ακούρευτα κεφάλια δεν ήταν της μόδας – τα παιδιά των λουλουδιών θα έρχονταν το 67- και με τόσο χιόνι στο δρόμο, το ταξίδι στα Γιάννενα ήταν πολύ δύσκολο.
Κυρ Κώστα, τι να κάνουμε;
Να το πούμε στο Μήτρο! Λέει κι εκείνος ο έξυπνος.
Και τους περίλαβε ο Μήτρος με το ψαλίδι και την τέχνη που κούρευε τα πρόβατα, και την άλλη μέρα γέλαγε το σχολείο ολόκληρο …..ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

Πέμπτη, 26 Ιουνίου 2008

Συγκριτικά βαθμολογικά στοιχεία.

Συγκριτικά βαθμολογικά στοιχεία από τις πανελλήνιες εξετάσεις των ετών 2005-2006-2007-2008. Όταν σε ένα μάθημα η αποτυχία (κάτω από τη βάση του 10) είναι πάνω από 50% τι φταίει; Η δουλειά στα Σχολεία, η διάρκεια του διδακτικού έτους, η διδασκαλία γενικά, το επίπεδο των μαθητών, τα θέματα, ή όλα μαζί και άλλα αντάμα.
ΠΗΓΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ: ΑλφαΒητα

Δευτέρα, 23 Ιουνίου 2008

Άγνωστη συλλεκτική ιστορική φωτογραφία.



Ποιός είναι ο μικρός, μπροστά από τον πατέρα του, Έλληνας διεθνώς γνωστός;
Η φωτογραφία είναι τραβηγμένη γύρω στο 1935, από τις εργασίες του δρόμου Ελάτη -Δίκορφο στο Νομό Ιωαννίνων.


Να βοηθήσω λίγο περισσότερο. Προσέξτε το ένα πόδι του μικρού, μόλις ακουμπάει στο έδαφος.


Για φανταστείτε τώρα τα χέρια του, να διευθύνουν, να συντονίζουν τους ήχους, να αιχμαλωτίζουν
τις φωνές και να τις παντρεύουν με τα λόγια των ποιητών σε τραγούδια, μπαλάντες καρτερίας, νικηφόρους παιάνες, κονσέρτα και συμφωνίες, σε εκατοντάδες συναυλίες.


Η φωτογραφία δημοσιεύτηκε πριν χρόνια στο τοπικό περιοδικό "Η Καλουτά μας"

Ναι! Το βρήκατε! Είναι ο Μίκης μας. Ο Μίκης Θεοδωράκης!

ΣΧΕΤΙΚΑ: Οι δρόμοι του Αρχαγγέλου, Μίκης Θεοδωράκης στο blogspot e-Epiloges

Σάββατο, 21 Ιουνίου 2008

Το τρικ με τα κινητά και το καλαμπόκι.

Και εγώ είχα πιστέψει νάψηνα κάνα αρνί στην αυλή του Σχολείου αν μάζευα όλα τα κινητά των μαθητών, μαθητριών. Κοίτα να δεις μέσα από ένα ψεύτικο βίντεο πως την πατήσαμε, λίγο η αλληλο-υποβολή, λίγο η επιφανειακή γνώση. Μέσα σε ενα sec παραδοθήκαμε αμαχητί (χωρίς να επαναλάβουμε το πείραμα) στο "πίστευε και ΜΗ ερεύνα"
Κάτι παρόμοιο έκαναν και οι μαθητές μας μετακινώντας ένα σιδερένιο κλειδί στην επιφάνεια του θρανίου με την "υπόγεια κάτω από το θρανίο" μετακίνηση μαγνήτη.Γι' αυτό και σε όλα τα σχετικά βίντεο το παραπλανητικό πείραμα γίνεται σε τραπέζι ή πάνω σε κουτί κλειστό γύρω - γύρω.
Αντε και σ' άλλα με υγεία.

Μαγνητικό πεδίο ευθύγραμμου ρευματοφόρου αγωγού.

Η συνηθισμένη αισθητοποίηση του μαγνητικού πεδίου ενός (κατακόρυφου)ευθύγραμμου ρευματοφόρου αγωγού γίνεται με ρινίσματα σιδήρου ή με μικρές μαγνητικές βελόνες (σε οριζόντιο επίπεδο). Μόνο που χρειάζεται ισχυρό ρεύμα (μια εύκολη λύση είναι η χρησιμοποίηση παλιάς μπαταρίας αυτοκινήτου).

Εδώ προτείνεται μια άλλη λύση πιο σύνθετη, αλλά με πολλές προεκτάσεις (πηγή: Advanced Level Physics,Μ.Nelkon & Ρ.Parker).

Ο αγωγός διαρρέεται από εναλλασσόμενο ρεύμα. Παράγει χρονικά μεταβαλλόμενο μαγνητικό πεδίο, που προακλεί ac τάση στο ανιχνευτικό πηνίο. H ac τάση ανιχνεύεται, με μέτρηση του πλάτους της, σε ηλεκτρονικό παλμογράφο. Μπορεί κανείς να συσχετίσει τον προσανατολισμό των μαγνητικών γραμμών με την παραγόμενη τάση επαγωγής, την ελλάττωση του μαγνητικού πεδίου με την απομάκρυνση από τον ρευματοφόρο αγωγό, την ασύρματη μεταφορά ενέργειας μέσω του χρονικά μεταβαλλόμενου μαγνητικού πεδίου.
Το ανιχνευτικό πηνίο έχει 24.000 σπείρες, εφοδιασμένο με πυρήνα σιδήρου.
Αν ληφθεί και αποθηκευθεί η παρουσίαση σε pp τα πρόσθετα επεξηγηματικά στοιχεία (βελάκια, τιμές, κείμενα) πέφτουν στην "παρουσίαση πλήρους προβολής" διαδοχικά. Η πειραματική δραστηριότητα σε 3 κάρτες


Κυριακή, 15 Ιουνίου 2008

Η συνεχής τάση, το ομογενές ηλεκτρικό πεδίο, το εκκρεμές, η εναλλασσόμενη τάση.

Στη γυάλινη λεκάνη με τα δυο ηλεκτρόδια παράγεται ομογενές ηλεκτρικό πεδίο. Τα ηλεκτρόδια είναι συνδεμένα με διπλή μπαταρία. Τα δυναμικά των ηλεκτροδίων ως προς το μέσον των δύο μπαταριών είναι 4,5V -4,5V. Η χάλκινη αιχμή της μολυβένιας σφαίρας χαράσσει την επιφάνεια του νερού. Η τάση μεταξύ της αιχμής και της ενδιάμεσης λήψης των μπαταριών είναι εναλλασσόμενη με μικρή συχνότητα όπως φαίνεται και στον παλμογράφο. Έχουμε με άλλα λόγια μετατροπή της συνεχούς τάσης σε εναλλασόμενη χαμηλής συχνότητας. Το πείραμα σε power point αναλυτικά.

Κυριακή, 8 Ιουνίου 2008

Επιτυχής πρόβλεψη του σημερινού σεισμού από την ομάδα ΒΑΝ

Δείτε στο βίντεο τον καθηγητή Τσελέντη που μιλάει για επιτυχή πρόβλεψη του σεισμού στην Ανδραβίδα.
Να επιχειρήσω μια απλοϊκή ερμηνεία:
Θυμηθείτε ότι όταν σ΄ένα ιοντικό κρύσταλλο καθώς ασκείται αρκετή πίεση, πριν σπάσει πρέπει να αλλάξει η δομή του κρυστάλλου, τα θετικά ιόντα να βρεθούν απέναντι από άλλα θετικά ιόντα, τα αρνητικά απέναντι από αρνητικά, να ασκηθεί μεταξύ τους ισχυρή άπωση και ο κρύσταλλος σπάει. Μια πολύ απλοϊκή εξήγηση, για τα ηλεκτρικά σήματα που ανιχνεύονται μέρες πριν, καθώς και η μεταβολή στο ηλεκτρικό πεδίο της ιονόσφαιρας που ανακοινώθηκε πρόσφατα. (ανάρτηση μετά τη Φαραντούρη)
Το σήμα εκπέμπεται, το θέμα είναι πότε, και πόσο (μέγεθος, εστιακό βάθος)
Στους υποστηρικτές του καθηγητή Παναγιώτη Βαρώτσου και ο συμπατριώτης μας γιαννιώτης γεωλόγος (εντεταλμένος ερευνητής σεισμολογίας στο Εθν. Αστ. Αθηνών) Γεράσιμος Χουλιαράς
Η διαμάχη μεταξύ των σεισμολόγων καλά κρατεί.

Παρασκευή, 6 Ιουνίου 2008

Η δικαίωση του ΒΑΝ έρχεται από το διάστημα;


Ερευνητές της NASA πιστεύουν ότι ίσως μπορούν να προβλέψουν ορισμένους σεισμούς λίγες ημέρες πριν από την εκδήλωσή τους αναλύοντας ηλεκτρικές διαταραχές στην ιονόσφαιρα που ανιχνεύονται με δορυφόρους.
Όπως αναφέρει την Πέμπτη (5 Ιουνίου 2008) το BBC, ένα τέτοιο σήμα από την ιονόσφαιρα ανιχνεύθηκε πάνω από την Κίνα λίγες ημέρες πριν από τον ολέθριο σεισμό των 7,8 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ.
Μια από τις μελέτες που λαμβάνουν υπόψη οι ειδικοί του Ερευνητικού Κέντρου Ames της NASA στην Καλιφόρνια εξέτασε 100 σεισμούς άνω των 5,0 Ρίχτερ που σημειώθηκαν στην Ταϊβάν τις τελευταίες δεκαετίες. Διακριτές ηλεκτρικές ανωμαλίες στην ιονόσφαιρα είχαν ανιχνευθεί πριν από σχεδόν όλους τους σεισμούς με εστιακό βάθος έως 35 χλμ.
Οι ερευνητές πάντως είναι αισιόδοξοι: «Πιστεύω ότι θα μπορέσουμε να τεκμηριώσουμε μια ξεκάθαρη συσχέτιση ανάμεσα σε ορισμένους σεισμούς και ορισμένα προσεισμικά σήματα» δήλωσε ο Μινόρου Φρόιντ, επικεφαλής αεροδιαστημικών υλικών και συσκευών στο Ames.
«Διατηρώ την επιφυλακτική αισιοδοξία ότι έχουμε ικανοποιητικά επιστημονικά δεδομένα και σχεδιάζουμε μια σειρά πειραμάτων για να τα επιβεβαιώσουμε» πρόσθεσε.
Σύμφωνα με τη θεωρία της ομάδας του,τα πετρώματα του υπεδάφους δημιουργούν ηλεκτρικά ρεύματα καθώς αρχίζουν να συμπιέζονται τις ημέρες πριν από το σεισμό. Ως αποτέλεσμα, το έδαφος πάνω από την εστία της επικείμενης δόνησης αποκτά αρκετό θετικό φορτίο ώστε να επηρεάσει την ιονόσφαιρα.
Η ιονόσφαιρα, το στρώμα της ατμόσφαιρας σε ύψος 100 έως 600 χλμ, είναι φορτισμένη επειδή δέχεται την επίδραση της ηλιακής και κοσμικής ακτινοβολίες.
Σύμφωνα με τη θεωρία, τα προσεισμικά επιφανειακά φορτία προκαλούν διακυμάνσεις στην πυκνότητα των ηλεκτρονίων και άλλων φορτισμένων σωματιδίων της ατμόσφαιρας.
Περισσότερα εδώ

Πέμπτη, 5 Ιουνίου 2008

Πειράματα Φυσικής, για την Ε' Στ' Δημοτικού, και όχι μόνο!

Η αξία του πειράματος στα μαθήματα των Φυσικών Επιστημών (Simon Blackburn)

Αρκετά παιδιά αποφοιτούν από το Σχολείο (σ.σ. και από το Λύκειο) χωρίς να έχουν διεξαγάγει ποτέ ένα πείραμα και χωρίς να έχουν δει πως συμβαίνει κάτι τέτοιο, και στις περισσότερες φορές να μην έχουν εισαχθεί στη λογική του ανάλογου τρόπου σκέψης. Δεν προκαλεί έκπληξη ότι πέφτουν θύματα αιρέσεων του παραλόγου. Η απάντηση σ' αυτό είναι σίγουρα η καλύτερη εκπαίδευση αν και η παράπλευρη κουλτούρα, το κυνήγι των βαθμών (σ.σ. το παράπλευρο απογευματινό κρυφό πρόγραμμα (Γ.Μ.)) δεν βοηθάει, αφού ΣΜΠΡΩΧΝΕΙ στο ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ, τον ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΟ, την ΠΕΡΙΕΡΓΕΙΑ, τον ΘΑΥΜΑΣΜΟ!

Πατήστε να δείτε
Κατατοπιστική ενημέρωση στο πνεύμα των βιβλίων "Ερευνώ και Ανακαλύπτω" του Δημοτικού.

Πως φούσκωσε το γάντι στο μπουκάλι; (για την διδασκαλία της ατμοσφαιρικής πίεσης)

Λαμπάκια σε βάσεις μονωτικού,διακόπτες,ηλεκτρικά κυκλώματα που γίνονται στο πικαιφι
(Τροποποίηση κατασκευών από τα Βιβλία Β' και Γ' Γυμνασίου,ΟΕΔΒ 2000,των: Καραπαναγιώτη, Νίκου Παπασταματίου, Φέρτη, Χαλέτσου)

Μερικά τεχνικά: 1)Πατήστε "view" για να δείτε την εργασία. Στον Η.Υ. πρέπει να είναι εγκατεστημένος ο Flash Player 9 ή νεώτερη έκδοση.Παρέχεται η δυνατότητα εγκατάστασης.
2)Πατώντας "full" πάμε σε πλήρη οθόνη, όπου διαβάζεται η εργασία με σχήματα
3)Αν έχετε λογαριασμό (login) στο slideshare πατώντας στο download file έρχεται η εργασία στην οθόνη του υπολογιστή σας,σε μορφή acrobat.

Και τι δεν μας θυμίζει η φωνή του Νίκου Ξυλούρη.

Από την ταινία του Νίκου Κούνδουρου Τα τραγούδια της φωτιάς.

Τετάρτη, 4 Ιουνίου 2008

Ηλεκτρισμός από λεμόνια: Είναι ο ηλεκτρισμός φωτιά και φως;

Προσέξτε την αργή, αναλυτική περιγραφή του πειράματος


Δευτέρα, 2 Ιουνίου 2008

Πάντα θα υπάρχει λίγος χρόνος για δυό ρακές.

ΠΑΝΤΑ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΙΓΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ένας καθηγητής φιλοσοφίας εμφανίστηκε στην τάξη του με ένα μεγάλο χάρτινο κουτί.

Χωρίς να μιλήσει καθόλου, πήρε από την χάρτινη κούτα ένα άδειο διαφανές βάζο και άρχισε να το γεμίζει με μικρές πέτρες.
Οι μαθητές του τον κοιτούσαν με απορία.
Όταν το βάζο δε χωρούσε άλλο, ρώτησε:
Είναι γεμάτο το βάζο;
οι μαθητές απάντησαν:
ναι είναι γεμάτο.

Αυτός χαμογέλασε και χωρίς να μιλήσει πήρε από την χάρτινη κούτα ένα σακουλάκι με μικρά βότσαλα και άρχισε να γεμίζει το βάζο, κούνησε λίγο το βάζο και τα βότσαλα κύλησαν και γέμισαν τα κενά που άφηναν οι πέτρες μεταξύ τους. Όταν δεν χωρούσε άλλο, ρώτησε:
Είναι γεμάτο το βάζο;
οι μαθητές απάντησαν:
ναι είναι γεμάτο.

Αυτός χαμογέλασε πάλι και χωρίς να μιλήσει πήρε από την χάρτινη κούτα ένα σακουλάκι με άμμο και άρχισε να το αδειάζει μέσα στο βάζο.
Η άμμος χύθηκε και γέμισε όλα τα κενά που υπήρχαν ανάμεσα στις πέτρες και τα βότσαλα. Όταν δεν χωρούσε άλλο, ρώτησε:
Είναι γεμάτο το βάζο;
οι μαθητές για μια ακόμη φορά απάντησαν:
ναι είναι γεμάτο.

Αυτός χαμογέλασε πάλι και χωρίς να μιλήσει πήρε από την χάρτινη κούτα δύο μπουκάλια μπύρες και άρχισε να τις αδειάζει στο βάζο.
Τα υγρά γέμισαν όλο το υπόλοιπο κενό.
Όταν δεν χωρούσε άλλο, ρώτησε:
Είναι γεμάτο το βάζο;
και οι μαθητές ξανά απάντησαν:
ναι είναι γεμάτο.

Τότε ο καθηγητής στράφηκε στους μαθητές και τους είπε:
Θέλω να θεωρήσετε ότι το βάζο αυτό αντιπροσωπεύει τη ζωή σας.
Οι πέτρες είναι τα πιο σημαντικά πράγματα σε αυτήν, όπως:
η υγεία σας,
η οικογένειά σας,
ο/η σύντροφός σας,
τα παιδιά σας,
οι καλοί σας φίλοι.

Είναι τόσο σημαντικά που ακόμη κι αν όλα τα υπόλοιπα λείψουν,
η ζωή σας θα εξακολουθήσει να είναι γεμάτη.

Τα βότσαλα είναι τα άλλα πράγματα που έρχονται στη ζωή μας, όπως:
οι σπουδές,
η δουλεία μας,
το σπίτι μας,
το αυτοκίνητό μας,
τα ταξίδια.
Αν τα βάλετε πρώτα στο βάζο δε θα υπάρχει χώρος για τις πέτρες, τα σημαντικά της ζωής.

Η άμμος είναι όλα τα υπόλοιπα, τα πολύ μικρά της ζωής.
Αν τα βάλετε πρώτα στο βάζο, δε θα υπάρχει χώρος ούτε για τις πέτρες, ούτε για τα βότσαλα.
Το βάζο μην ξεχνάτε, είναι η ζωή σας.

Αν ξοδεύετε χρόνο και ενέργεια για τα μικρά πράγματα, δε θα βρείτε ποτέ χρόνο για τα πιο σημαντικά.
Ξεχωρίστε ποια είναι τα πιο σημαντικά για την ευτυχία σας.

Μιλήστε με τους γονείς σας.
παίξτε με τα παιδιά σας.
απολαύστε τον/την σύντροφό σας,
χαρείτε με τους φίλους σας,
προσέξτε τον εαυτό σας.

Πάντα θα υπάρχει χρόνος για γνώση και σπουδές, πάντα θα υπάρχει χρόνος
για να φτιάξετε το σπίτι σας, το αυτοκίνητό σας, τα στερεοφωνικά σας.

Όμως να φροντίσετε για τις πέτρες πρώτα.
Ξεχωρίστε και αξιολογήστε σωστά τις προτεραιότητες.

Οι μαθητές είχαν μείνει άφωνοι, ένας όμως ρώτησε:
Καλά και η μπύρα τι αντιπροσωπεύει;
Ο καθηγητής γελώντας του απαντά:
Χαίρομαι που ρωτάς. Θα σας πω.
Δεν έχει σημασία πόσο γεμάτη είναι η ζωή σας,
δεν έχει σημασία πόσο στριμωγμένοι είστε, γιατί πρέπει να ξέρετε ότι
ΠΑΝΤΑ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΙΓΟΣ ΧΩΡΟΣ ΓΙΑ ΔΥΟ ΜΠΥΡΙΤΣΕΣ !





Για την πρώτη αντιγραφή: Ανδρέας Βαλαδάκης
Για τη δεύτερη αντιγραφή: Ανδρέας Ιωάννου Κασσέτας